O anchetă asupra emisiilor poluante ale automobilelor echipate cu motoare diesel care circulă în prezent în Germania a scos în evidență o serie de nereguli la 16 mărci auto, printre care se numără și Renault și Dacia alături de cele cinci mărci germane, a declarat vineri ministrul german al Transporturilor, Alexander Dobrindt, informează AFP.
După ce Volkswagen a recunoscut că, în perioada 2005 — 2015, că a echipat 11 milioane de vehicule vândute la nivel mondial cu un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel, Guvernul german a ordonat efectuarea de teste de emisii la toatele modelele de autovehicule aflate în prezent în circulație în Germania. Testele au fost realizate în cursul ultimelor luni iar rezultatele au fost comunicate vineri de ministrul german al Transporturilor.
Potrivit lui Alexander Dobrindt, cele 16 mărci auto la care au fost descoperite nereguli sunt: Alfa Romeo, Chevrolet, Dacia, Fiat, Hyundai, Jaguar, Jeep, Landrover, Nissan, Renault și Suzuki, alături de mărcile auto germane Opel, Volkswagen, Porsche, Audi și Mercedes. Cu toate acestea, Dobrindt a subliniat că niciuna din neregulile constate nu a scos în evidență un fals de amploarea celui de la Volkswagen, care a echipat motoarele diesel cu un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare.
AFP precizează că la vehiculele incriminate sistemul de filtrare a emisiilor poluante este dezactivat când temperatura exterioară coboară sub un anumit nivel. Conform normelor europene în vigoare, această procedură nu este permisă decât în situația în care permite evitarea unui accident sau pagubelor produse motorului. În consecință, Guvernul german a cerut constructorilor să revizuiască acest mecanism. De asemenea, Alexander Dobrindt a cerut o adaptare a normelor europene „pentru a putea fi făcută mai ușor diferența între mecanismele autorizate și cele care nu sunt autorizate”.
La fel ca și în Germania, și alte țări au demarat anchete în urma scandalului de la Volkswagen. Ancheta din Marea Britanie a ajuns la rezultate similare, identificând depășiri frecvente ale plafoanelor de emisii, dar nu și o falsificare cum s-a întâmplat la Volkswagen, în timp ce în cazul unor state precum Franța sau Italia, concluziile anchetelor nu sunt încă disponibile.