Veolia Energie Iași a fost desemnată ”The Energy Services Company of the Year”, în cadrul ceremoniei celei de-a cincea ediții a ”Romanian Energy Awards”, eveniment desfășurat la sfârlitul săptămânii trecute la București. Veolia a fost singurul operator de termoficare din România nominalizat și ajuns în finală, celelalte companii activând în domeniile energiei electrice, gazelor naturale și petrolului. Proiectul câștigător – cel referitor la Renașterea termoficării centralizate la Iași – a fost ales în detrimentul celor depuse de companii puternice precum CEZ România, Elsaco sau Luxten Lighting Company. ”Câștigătorul este o companie care a reușit un lucru foarte rar și anume reabilitarea ideii de alimentare centralizată cu energie termică într-un mare oraș al României, cu realizări atât în creșterea randamentului întregului sistem și scăderea pierderilor pe rețele, dar și cu rebranșarea unora din vechii consumatori și atragerea de noi clienți, lucru foarte rar în România”, a declarat prof. dr. Ing. Virgil Mușatescu, motivând alegerea făcută de juriu. ”Termoficarea ieșeană a devenit un exemplu la nivel național, așa cum s-a văzut la conferința organizată la Iași pe 24 și 25 martie, la care au participat peste 150 de persoane din 15 orașe din România și Republica Moldova: operatori de termoficare, municipalități, asociații de proprietari”, a declarat Alexandru Teleru, directorul general al Veolia Energie Iați. ”Am reușit să arătăm ce poate deveni un sistem centralizat de termoficare gestionat în mod profesionist și eficient, în strâns parteneriat cu autoritățile locale și centrale, și în special cu clienții săi. Termoficarea centralizată începe să demonstreze că reprezintă soluția cea mai bună pentru noi și familiile noastre, acum și în viitor”, a spus Ana-Maria Icătoiu, director comercial și de comunicare al Veolia Energie Iași. Motivele pentru care a fost premiata Veolia Energie Iași sunt următoarele: sistemul centralizat de termoficare din Iași s-a schimbat în bine, atât din punct de vedere tehnic, cât și comercial; performanța tehnică: gradul de continuitate în furnizare de 97%, randamentul crescut cu 5%, scăderea apei de adaos pe rețele cu 44%; performanța comercială: 46 000 de telefoane la Centrul de Apel, peste 2 000 de email-uri și 12. 400 de scrisori primite, 14.500 de vizite la Biroul de Relații cu Clientii, zeci de mesaje pe contul de Facebook, 4.900 de intervenții tehnice la clienți, 10.200 de vizite în teren, la consumatorii finali, audiențe publice în toate cartierele orașului, transmise în direct pe internet. Anul 2015 a reprezentat încununarea acestor actiuni: rebranșarea de apartamente prin soluția contorizării individuale a consumului de apă caldă și căldură, cu distribuția pe orizontală a instalațiilor din interiorul locuințelor, racordarea de clădiri mari: echivalentul a 80 de blocuri cu ptru etaje, creșterea constantă a încrederii clienților în serviciul public de termoficare. (E.M.)