Participarea la învățământul preșcolar a copiilor cu vârste între 4 și 6 ani a crescut la 86%, România înregistrând progrese semnificative în acest sens în ultimii zece ani, a declarat vineri reprezentantul UNICEF în țara noastră, Sandie Blanchet, în conferința „Partenariatul public – privat pentru educația timpurie, o șansă pentru competitivitatea României”.
Potrivit reprezentantului UNICEF, o serie de studii internaționale au demonstrat că educația preșcolară reprezintă una dintre cele mai bune investiții pe care le poate face o țară.
„România ar trebui să crească investiția în educație timpurie la nivelul altor state membre UE, inclusiv din Europa de Est. O astfel de investiție suplimentară ar trebui să vizeze creșterea participării la educație timpurie a copiilor vulnerabili proveniți din comunități sărace, din familii de etnie romă, din mediul rural și din rândul copiilor cu dizabilități, precum și îmbunătățirea calității învățământului”, a spus Blanchet.
Ministrul Educației, Adrian Curaj, prezent la eveniment, și-a exprimat speranța ca, în curând, „ultimul an de grădiniță să devină obligatoriu”. „Altfel, doar spunem că este importantă educația timpurie, dar nu avem coerența în a face pașii necesari. (…) Nu putem lua decizii și avea rezultate peste noapte dacă nu avem răbdarea ca opțiunile noastre, deciziile noastre să aibă rezultat. Permanent pilotăm, încercăm lucruri noi, niciodată nu învățăm, niciodată nu înțelegem ce impact am avut printr-o anumită abordare ca să gândim alte politici și asta creează un spațiu de lipsă de predictibilitate. Lucruri începute, oprite la mijloc”, a afirmat ministrul.
Conferința a fost organizată de Asociația Centrul Step by Step pentru Educație și Dezvoltare Profesională (CEDP) și UNICEF România, în parteneriat cu Ministerul Educației, Asociația Internațională Step by Step (ISSA), ReadyNation și Open Society Foundation.