Ponta critică neimplementarea Directivei Europene privind dreptul la un proces echitabil și anunță că va propune un proiect de lege

Fostul premier Victor Ponta a criticat duminică actualul ministru al Justiției pentru că nu a propus implementarea Directivei Europene privind „dreptul la un proces echitabil – noi reguli privind garantarea prezumției de nevinovăție”, anunțând că va lucra împreună cu parlamentarii juriști și președintele Senatului pentru a iniția un proiect de lege în acest sens.

Ponta, care susține că doar APADOR CH și președintele Senatului, Călin Popescu-Tăriceanu, au avut curajul să critice public OUG privind modificarea codurilor penal și de procedură penală, menționează că Directiva Europeană prevede obligația pentru țările membre UE de a modifica legislația penală și de procedură penală astfel încât să se asigure: interdicția pentru autoritățile publice să facă referiri la vinovăția unei persoane înainte de a se fi pronunțat un judecător; obligația pentru procuror de a demonstra și proba vinovăția unei persoane; dreptul persoanei acuzate de a nu face declarații; dreptul oricărei persoane de nu fi judecată în lipsă.

„Am văzut că doar APADOR CH și președintele Senatului Călin Popescu-Tăriceanu au avut curajul să critice public neconstituționala și abuziva Ordonanță de Urgentă a Guvernului ‘LUI’ prin care s-au modificat pe șest zeci de articole din Codul Penal și Codul de Procedură Penală — doresc să vă amintesc însă ce NU A FOST MODIFICAT prin acea Ordonanță — deși ar fi trebuit să fie!!! La data de 10 februarie 2016 a fost adoptată Directiva Europeană privind ‘dreptul la un proces echitabil — noi reguli privind garantarea prezumției de nevinovăție’ (…) aceasta prevede obligația pentru țările membre UE de a modifica legislația penală și de procedură penală astfel încât să se asigure: interdicția pentru autoritățile publice să facă referiri la vinovăția unei persoane înainte de a se fi pronunțat un judecător; obligația pentru procuror de a demonstra și proba vinovăția unei persoane (nu a acesteia de a-și demonstra nevinovăția!!!); dreptul persoanei acuzate de a nu face declarații; dreptul oricărei persoane de nu fi judecată în lipsă. Credeți cumva că Doamna Raluca Prună Macovei a catadicsit să propună implementarea acestei directive europene (care este obligatorie și se referă la drepturi fundamentale)???? Păi doamna Prună a spus deja, în sensul gândirii Macovei/Stalin/ISIS, că ‘drepturile sunt un lux’!!!!”, a scris fostul prim-ministru pe Facebook.

El susține că proiectul de lege care va fi propus va fi votat „cu siguranță” de toți parlamentarii, „cu excepția doamnei Gorghiu Dej și a altor marionete”.