Orange se extinde în Africa

Orange SA, cel mai mare operator de telecomunicații din Franța, a început discuții neoficiale cu Millicom International Cellular SA pentru a achiziționa unele operațiuni ale companiei din Africa, au declarat pentru Bloomberg surse care au dorit să-și păstreze anonimatul.

Compania franceză ia în considerare cumpărarea operațiunilor Millicom din Senegal, Ghana și Ciad. De asemenea, Orange caută noi oportunități în estul Africii, după ce a acceptat în noiembrie să vândă participația sa de 70% în Telkom Kenya către Helios Investments, susțin sursele.

Un purtător de cuvânt al Orange nu a comentat informația în timp ce un reprezentant al Millicom a precizat că nu comentează în privința zvonurilor și speculațiilor.

Luni, acțiunile Millicom au urcat cu 3,6%, la 486,90 coroane, la Bursa de la Stockholm, în timp ce titlurile Orange au scăzut cu 1%, la 15,43 euro, la Bursa de la Paris.

Un acord cu Millicom va sprijini ambițiile de creștere ale Orange, după eșecul încercării de a prelua rivala franceză Bouygues SA, pentru 11,2 miliarde de dolari.

În februarie, Millicom a acceptat să vândă companiei Orange activele sale din Congo, pentru 160 milioane de dolari.

Millicom vrea să renunțe și la activele sale din vestul și centrul Africii, iar Orange ar putea fi interesat, susțin sursele,

Orange are deja operațiuni în câteva state din vestul Africii, inclusiv Coasta de Fildeș, Camerun și Senegal.

Luna trecută, Orange a anunțat că va investi 75 milioane de euro (85 milioane de dolari) în compania nigeriană de comerț electronic Africa Internet Group (AIG) și va deveni acționar.

AIG, înființată în 2012, are deja nume importante în rândul acționarilor: Goldman Sachs, compania de telecomunicații MTN din Africa de Sud și firma germană Rocket Internet.

AIG deține câteva firme din 26 state africane, inclusiv Jumia, HelloFood, Jovago și Lamudi.

„Prin această investiție strategică, Orange are acum posibilitatea să dețină un rol cheie în comerțul electronic din Africa, care înregistrează o creștere rapidă”, a afirmat șeful companiei franceze, Stephane Richard.

Grupul Orange, cunoscut anterior sub numele de France Telecom, este prezent în 209 de țări, are 247 de milioane de clienți, dintre care 185 de milioane abonați la serviciile de telefonie mobilă. Orange a realizat anul trecut vânzări de 39 de miliarde de euro și avea 155.000 de angajați la nivel mondial. Compania este lider de piață în România, cu 10,205 milioane de clienți și venituri de 453,9 milioane de euro la 30 iunie 2015.