Breaking News

Profitul Volkswagen a scăzut la 2,37 miliarde de euro în primul trimestru din acest an

Profitul net al grupului Volkswagen AG a scăzut cu 19% în primul trimestru din acest an, la 2,37 miliarde de euro, de la 2,93 miliarde de euro în perioada similară din 2015, în urma scandalului manipulării emisiilor poluante, transmit AP, Bloomberg și BBC.

Veniturile au scăzut cu 3,4% în primele trei luni din 2016, la 51 miliarde de euro, în timp ce profitul înainte de taxe s-a diminuat cu 20%, până la 3,2 miliarde de euro, de la 3,97 miliarde de euro în perioada similară din 2015.

Directorul general Matthias Mueller a afirmat că este „satisfăcut” de startul companiei în acest an „care fără nici o îndoială va fi dificil”. Acesta a adăugat: „În primul trimestru din 2016 am făcut eforturi pentru a limita efectele scandalului „Dieselgate” și pentru a obține rezultate respectabile în condiții dificile”.

Deja VW a pus deoparte peste 16,2 miliarde de euro pentru a face față costurilor scandalului manipulării emisiilor poluante.

VW și-a menținut estimarea privind o scădere a veniturilor cu 5% în 2016 „în funcție de condițiile economice, în special în America de Sud și Rusia, a evoluțiilor valutare și a scandalului manipulării emisiilor poluante”, a afirmat Mueller.

Profitul operațional a urcat cu 3,4% în primele trei luni din 2016, la 3,44 miliarde de euro, de la 3,33 miliarde de euro în primul trimestru din 2015.

La brandul Volkswagen profitul a scăzut cu 86 în primul trimestru din acest an, la 73 milioane de euro.

Marți, acțiunile Volkswagen au scăzut cu 2,3%, la 134,75 euro, la Bursa de la Frankfurt. Anul acesta titlurile grupului german au urcat cu 3,1%.

Cel mai mare producător auto din Europa a raportat o creștere a livrărilor pe plan global de 0,8% în primele trei luni din 2016, la 2,5 milioane de vehicule, depășind liderul mondial Toyota Motor, care a vândut 2,46 milioane de unități.

Grupul Volkswagen face obiectul unor investigații în mai multe țări, după ce a recunoscut că, în perioada 2005 — 2015, a echipat 11 milioane de vehicule vândute la nivel mondial (dintre care 500.000 în SUA) cu un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel.

Portofoliul Volkswagen este format din 12 mărci, printre care automobilele VW, Lamborghini, Skoda, Seat, Bentley, Audi și Bugatti, dar și camioanele MAN și Scania.