Violonistul Andre Rieu a adus, sâmbătă, la București, un omagiu muzicii românești cu interpretarea instrumentală a cântecului „Ciobănaș cu 300 de oi” și a invitat publicul la dans cu „Dunărea albastră”- vals creat de cel pe care l-a numit „regele lumii”: Johann Strauss.
„E fantastic să ne întâlnim din nou la București. Ne-am gândit la asta tot anul”, a spus Andre Rieu miilor de spectatori adunați în Piața Constituției, la primul concert pe care artistul l-a susținut în Capitală, anul acesta. Rieu a făcut furori anul trecut, în același spațiu de concerte, cu o serie de show-uri sold-out.
Artistul a urcat pe scenă, alături de muzicienii săi, după un marș printre rândurile de spectatori așezați pe scaune. Scena transportată special pentru cele două spectacole ale lui Rieu — de sâmbătă și duminică—ilustrează un Panteon ce găzduiește, într-o parte, un mic turn cu clopote, pregătit special pentru un moment din spectacol.
În timpul show-ului de trei ore, Andre Rieu a jucat numeroase roluri: de gazdă, de instrumentist, de dirijor al muzicienilor de pe scenă, de dirijor al corului ad-hoc format din spectatori și de „zbir” care controla cu exactitate întârzierile celor din public de a ajunge la timp pe scaunul lor.
Cu umor, acesta a adus, în mai multe rânduri, omagii Capitalei. „Am umblat prin toată lumea, dar în fiecare seară, după spectacol, avem același obicei: ne ducem la hotel, ne îmbrăcăm în pijamale, ne băgăm în pat și ne gândim la București”, a spus cu umor, Rieu. „În această seară suntem în București, cu cel mai bun public”, a adăugat el. De altfel, imagini ale unor spații cunoscute din București — Ateneul, Biserica Stavropoleos, Casa Poporului — au fost prezentate, la începutul show-ului, pe ecranul imens din spatele muzicienilor.
Andre Rieu și muzicienii săi, Orchestra Johann Strauss, au cântat la București melodii tradiționale, părți din opere și operete și valsuri. În programul serii au fost incluse amuzantul „The Skater’s Waltz”, o arie din „Pescuitorii de perle”, de Georges Bizet, un fragment din „Scheherazade „, de N. Rimsky-Korsakov, dar și o demonstrație de virtuozitate la clopotele din turnul special construit pe scenă.
Publicul însuși a devenit parte din show când Andre Rieu i-a împărțit pe spectatori în mai multe mici coruri și i-a pus să cânte, la comanda sa. „O să vă numesc ‘Corul călugărițelor din București’ a spus el”, prevenindu-i pe fani că show-ul este înregistrat, iar cele mai bune momente din concertele sale din jurul lumii vor fi cuprinse pe un material separat. „Sunt sigur că Bucureștiul va fi pe CD”, a adăugat el.
După pauza de la jumătatea spectacolului, Andre Rieu i-a certat pe blândețe și umor pe cei care însă nu ajunseseră pe scaunele lor, la începutul celei de-a doua părți a concertului.
„Așa e la București? Toți de aici sunteți din București?” a întrebat el, moment în care unii spectatori au ridicat în aer steagurile țărilor lor: Bulgaria, Israel, Canada și Macedonia.
Întregul concert a fost presărat cu povești ale lui Rieu legate de modul în care muzica sa creează legături între spectatori așa că, pentru final, a păstrat un cântec la care, a spus el, toți oamenii, indiferent de unde provin, reacționează în același fel: valsul „Dunărea albastră”, creat de „regele lumii”, Johann Strauss.
Cupluri de toate vârstele au început să danseze printre rânduri, pe acordurile celebrului vals, cu câteva minute înainte ca tunurile de confetti să marcheze finalul spectacolului lui Rieu, pe ritmurile „Marșului Radetzky”.
Un al doilea concert de Andre Rieu va avea loc duminică seara, tot în Piața Constituției. Intrarea spectatorilor este permisă de la ora 19,00.