Românii plătesc, în medie, 1.300 de lei pentru a-și cumpăra un smartwatch

Românii plătesc, în medie, 1.300 de lei pentru a intra în posesia unui ceas inteligent (smartwatch), vânzările unor astfel de dispozitive pe plan local fiind de peste trei ori mai mari în 2015, față de anul precedent, reiese dintr-o analiză de piață publicată de către un retailer specializat în vânzări online.

„Smartwatch-urile câștigă tot mai mult teren în rândul pasionaților de tehnologie și încep să ocupe o pondere crescută în vânzările retailerilor de profil din România. Numai anul trecut acestea au marcat un avans de 340% față de nivelul înregistrat de QuickMobile în 2014 și au reprezentat 10% din afacerile companiei”, se menționează într-un comunicat al magazinului online.

Potrivit datelor din piață, românii plătesc, în medie, 1.300 de lei pentru smartwatch-uri, cele mai populare modele fiind Apple Watch 42 mm, Samsung Gear S2 și Asus ZenWatch 2. Toate aceste device-uri au carcase din oțel inoxidabil și sunt rezistente la apă și chiar la praf. În funcție de valoarea totală a comenzilor pentru fiecare model în parte, Apple Watch conduce clasamentul, urmat de Samsung Gear, Pebble, Moto 360 și MyKronoz.

Anul trecut, cel mai costisitor device de profil vândut prin platforma online QuickMobile a fost un Apple Watch Edition, varianta de lux, placată cu aur de 18k, în valoare de 79.999 lei.

În ceea ce privește alt segment de dispozitive wearable, brățările fitness, acestea sunt tot mai căutate anul acesta, în special de către doamnele și domnișoarele active, interesate de un stil de viață sănătos, care fac mișcare și contorizează aportul caloric consumat. Prețul de pornire a unui astfel de wearable este de 100 de lei, ca în cazul brățărilor pentru fitness de la Xiaomi, dar poate urca și până la circa 1.000 lei, pentru un device Fitbit.

Clasamentul mărcilor asiatice de ceasuri inteligente este condus, tot la QuickMobile, de Samsung, urmat de brandurile Asus și Huawei.

QuickMobile și-a început activitatea în urmă cu 10 ani, iar din 2015 s-a extins și pe piața internațională prin lansarea magazinului online QuickMobileShop.com, care livrează în toate cele 28 de state din cadrul Uniunii Europene.

Conform analizei „Journalism, Media and Technology Predictions 2016”, realizată în luna februarie de Institutul Reuters pentru Studiul Jurnalismului (Reuters Institute for the Study of Journalism), piața ceasurilor inteligente, care constituie interfețe de comunicare cu dispozitivele mobile, se va extinde mult în cursul acestui an prin introducerea a numeroase modele pentru toate nișele de piață, de la cele mai exclusiviste și performante, până la cele mai ieftine care acoperă doar unele funcții de bază.

Vânzările de Apple watch din primul an de la lansare au fost modeste, dar încurajatoare, mai ales în condițiile în care există studii care confirmă faptul că mulți potențiali consumatori așteaptă ca această tehnologie să ajungă la maturitate înainte de a-și cumpăra un smartwatch. Un sondaj recent indică faptul că 25% dintre utilizatorii de iOS au în vedere să-și cumpere și un smartwatch în 2016.