R.Moldova:BRD a lansat programul de creare a zece centre educaționale peste hotare

Biroul pentru Relații cu Diaspora (BRD), împreună cu Ministerul Educației și Organizația Internațională pentru Migrație (OIM), misiunea în Moldova, va elabora un curriculum la limba română pentru copiii din diasporă, în cadrul unui nou subprogram de granturi – Centre Educaționale în Diasporă, lansat astăzi, comunică MOLDPRES cu referire la biroul nominalizat.

În cadrul subprogramului va fi oferită asistență financiară pentru zece asociații, centre sau grupuri de inițiativă din diasporă, cu minimum un an de experiență în organizarea activităților cu caracter educațional, care sînt interesate să creeze sau să dezvolte centre educaționale pentru copiii moldovenilor din țările lor de reședință.

Crearea centrelor educaționale în diasporă presupune elaborarea unui curriculum la limba română, cu elemente de cultură și civilizație (istorie şi geografie, relații sociale, gastronomie, tradiții și obiceiuri, arte și meșteșugărit, etc.), a ghidului de implementare a curriculumului și a materialelor didactice auxiliare pentru suport în procesul de instruire a copiilor din diasporă. Curriculumul va fi aprobat de Consiliul Naţional pentru Curriculum din cadrul Ministerului Educației. Aceste documente vor fi elaborate de către experți în domeniu din Republica Moldova, în colaborare cu reprezentanți ai Ministerului Educației și beneficiarii programului.

De asemenea, în cadrul programului va fi organizat un curs de instruire de cinci zile, în vara anului 2017, pentru zece cadre didactice din diasporă care vor preda în centrele create. Costurile de participare a profesorilor la instruire vor fi acoperite de către organizatori.

Valoarea unui grant este de 3.500 de dolari SUA și va fi acordat asociațiilor, grupurilor de inițiativă și/sau centrelor educaționale existente pentru o perioadă de un an (1 septembrie 2016 – 1 septembrie 2017). Proiectele declarate cîștigătoare vor beneficia suplimentar de materiale educaționale, în funcție de necesitățile lor.