Bursa de Valori București a lansat Carta Albă a comunicării Companiilor Listate

Bursa de Valori București a lansat „Carta Albă a comunicării Companiilor Listate”, document ce reprezintă rezultatul unui studiu intern derulat de BVB pentru a evalua informațiile furnizate de companiile listate pe Piața Reglementată, prin intermediul paginilor de Internet proprii.

Analiza are ca scop final îmbunătățirea comunicării companiilor listate cu investitorii, în mediul online, prin evaluarea fiecărei pagini de internet și identificarea aspectelor ce pot fi îmbunătățite, precizează BVB.

Potrivit unui comunicat al Bursei, postat marți pe propriul site, au fost verificate de către specialiștii BVB informații privind prezența sau inexistența versiunilor în limba română sau în limba engleză a secțiunii pentru Relația cu Investitorii (IR). Totodată, s-a verificat existența sau absența informațiilor cu privire la prețul acțiunilor companiei sau includerea pe pagina de Internet a unei secțiuni separate dedicată Guvernanței Corporative.

„Au fost identificate o serie de elemente care pot fi îmbunătățite. În această etapă, numele companiei nu este dezvăluit, iar ordinea includerii în studiu este aleatorie”, spune BVB.

În acest context, directorul general al BVB, Ludwik Sobolewski, atrage atenția asupra faptului că existenta unei pagini de Internet, atât în limba română, cât și în limba engleză, crește șansele ca investitorii să se informeze despre un emitent și să ia o decizie de investire.

„În era digitală, prezența în mediul online printr-o pagină de Internet este un element de bază pentru orice companie. Aceasta reprezintă cea mai simplă modalitate prin care un investitor sau un potențial investitor intră în contact cu societatea. De aceea, este crucial ca toate informațiile de interes public să fie furnizate într-un mod structurat, ușor de accesat și de citit: prezentarea companiei, ultimele noutăți din viața companiei, rapoartele financiare și alte raportări curente, informații legate de Adunările Generale ale Acționarilor etc. Existența unei pagini de Internet, atât în limba română, cât și în limba engleză, crește șansele ca investitorii să se informeze despre un emitent și să ia o decizie de investire”, a afirmat Sobolewski.

Activitățile de Relații cu Investitorii au rolul de consolida buna reputație a companiei, prin oferirea de informații complete și exacte cu privire la emitent, explică BVB. Cu cât sunt efectuate mai bine aceste activități, cu atât va fi mai mare interesul analiștilor și investitorilor și, în cele din urmă, va crește atât activitatea de tranzacționare, cât și prețul acțiunilor. Toți acești factori contribuie la obținerea unor condiții mai bune atunci când vine vorba de accesarea cu succes a finanțării, subliniază reprezentanții Bursei.

„În perioada următoare, Bursa de Valori București va menține sub observație acest aspect și va contacta emitenții pentru a identifica nevoile acestora, în vederea ajustării paginilor de Internet, astfel încât acestea să fie ușor accesibile investitorilor și potențialilor investitori. Următoarea iterație a acestei analize va dezvălui numele companiei, precum și re-evaluarea paginii de Internet”, se mai spune în comunicatul BVB.

Conform sursei citate, „Carta Albă a comunicării Companiilor Listate’ reprezintă încă un pas făcut de Bursa de Valori București, după ce, de curând, a anunțat lansarea unui nou sistem de raportare pentru companiile listate pe piața reglementată, numit Sistem Informațional de Raportare a Emitenților (IRIS).

„Toate aceste măsuri au rolul de a crește gradul de transparență al emitenților în raport cu întreaga piață de capital: investitori, analiști, intermediari și alte entități implicate’, a adăugat Ludwik Sobolewski.

Bursa de Valori București administrează piețe de acțiuni, obligațiuni și alte instrumente financiare, prin platforme reglementate sau sisteme alternative, și furnizează o gamă variată de servicii participanților la piețele financiare. Bursa de Valori București este o companie listată pe propria piață din 2010.