Reputația unei companii de asigurări constă și în faptul că aceasta trebuie să utilizeze tarife echilibrate, dar și să asigure plata corespunzătoare a daunelor, a declarat, luni, vicepreședintele Autorității de Supraveghere Financiară (ASF), Marius Vorniceanu, la cea de-a 5-a ediție a Conferinței Anuale a Asiguratorilor din România.
„Eu cred că reputația pentru o companie de asigurări constă și în faptul că trebuie să utilizeze tarife echilibrate, și știți cu ce ne-am confruntat la finele anului trecut și începutul anului acesta: o avalanșă de critici aduse la adresa ASF și la adresa pieței de asigurări, după o creștere destul de agresivă a tarifelor — și mă refer în special la segmentul RCA. Când vorbim de reputație, companiile de asigurări trebuie să demonstreze că au o responsabilitate și un respect față de clienți. Tot reputație înseamnă plata corespunzătoare a daunelor, lucru care reprezintă un domeniu, un subiect destul de amplu, care face subiectul unor articole din presă, unor reclamații multiple care sunt adresate Autorității de Supraveghere Financiară”, a afirmat Marius Vorniceanu.
Potrivit acestuia, există o legătură între reputație și plata la timp a daunelor. El a atras atenția asupra faptului că, dacă se face o analiză a petițiilor primite de Autoritate, cea mai mare pare a acestora se referă la faptul că unele companii de asigurări nu plătesc nici cuantumul care ar trebui și nici la timp daunele care se produc și pentru care s-a făcut asigurare.
„Când vorbim despre reputație, trebuie să ne referim și la produse corespunzătoare pentru fiecare client. Diversificarea acestor produse și dezvoltarea lor reprezintă tot un respect pentru clienți”, a subliniat Marius Vorniceanu.
Acesta a adăugat că rolul ASF ar trebui să crească în viitor și trebuie identificate cauzele pentru care tarifele nu sunt, „poate, pe măsura cerințelor pieței”.