Vacanța de vară este momentul cel mai așteptat de majoritatea copiilor, pentru că se termină școala și, prin urmare, programul rigid, testele și presiunea temelor de a doua zi.
În această perioadă, specialiștii le recomandă părinților să aleagă un program educațional relaxat, completat cu activități precum dans, balet, pictură, yoga, șah sau alte cursuri prin care creierul copilului să fie stimulat și să asimileze lucruri noi, potrivit unui comunicat de presă. În așa fel, acesta nu va percepe programul ca o corvoadă.
Copiii cu vârste între 3-4 ani nu stochează informații de la o zi la alta, dar conform unui studiu recent, aceștia pot reproduce evenimente care i-au impresionat chiar din ultimele 3 luni. Deși impactul este pozitiv asupra creierului, aceștia au însă tendința să uite repede din cauza lipsei proceselor neuronale. Cu toate acestea, memoria devine mai precisă la școlari și se dezvoltă la parametri optimi în jurul vârstei de 9 ani.
Alte studii referitoare la psihologia copilului arată că la vârste fragede copiii sunt foarte receptivi și atenți la detalii. Cu toate acestea însă precizia scade pe măsura înaintării în vârstă.
De aceea, perioada verii este momentul oportun de a exploata capacitatea lor cognitivă. Inteligența, măsurată în IQeste capacitatea de adaptare la situațiile noi prin luarea unor decizii de soluționare. IQ-ul copiilor se măsoară prin raportul dintre vârsta mentală estimată și vârsta calendaristică, pe baza sarcinilor pe care copiii sunt pregătiți să le execute.
Condiția memoriei este influențată de cum se menține creierul activ al copiilor. În primul rând, memoria este influențată prin plasticitatea creierului, adică acea proprietate a creierului de a-și modifica starea internă în prezența stimulilor externi. De asemenea, memoria și învățarea se delimitează în psihologia copilului –memorarea permite fixarea, conservarea, recunoașterea și reproducerea informațiilor și trăirilor, iar învățarea se rezumă la activitățilecognitive din sfera comportamentală.
Sursa: |