Profitul Renault a crescut cu 41% în primul semestru din acest an, datorită redresării pieței auto și restilizării unor modele, transmit MarketWatch și Reuters.
Al doilea producător auto din Franța a înregistrat în primele șase luni din acest an un profit operațional de 1,54 miliarde de euro, iar marja de profit a urcat de la 4,9% la 6,1% — cel mai ridicat nivel raportat de Renault, conform actualelor standarde de contabilitate.
Profitul net a urcat în perioada ianuarie — iunie 2016 cu 8,8%, la 1,5 miliarde de euro (1,74 miliarde de dolari), în timp ce veniturile au crescut cu 13,5%, la 25,19 miliarde de euro.
Livrările Renault au crescut semnificativ pe majoritatea piețelor globale, depășind rivala internă PSA Group și devenind al doilea mare producător auto european, după grupul german Volkswagen AG.
Rezultatele „demonstrează relevanța strategiei noastre”, a afirmat directorul general Carlos Ghosn, subliniind „încrederea în perspectivele pentru întregul an 2016”.
Compania franceză a reiterat obiectivele pentru acest an, incluzând o creștere a veniturilor, a marjei de profit și un flux de numerar pozitiv, care s-a ridicat la 381 de milioane de euro în primul semestru din 2016.
Analiștii se așteptau la un profit net de 1,6 miliarde de euro și un profit operațional de 1,39 miliarde de euro în primele șase luni din acest an.
Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999. Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piața auto europeană.