Flota Tarom va fi reînnoită, urmând ca până în ianuarie să fie stabilită și configurația de rute cea mai avantajoasă pentru companie, a declarat, joi, în județul Alba, ministrul Transporturilor, Sorin Bușe.
„Planul este de a reînnoi toată flota. (…). Trebuie să fie opțiuni care să fie și viabile tehnic, și avantajoase pentru noi, economic”, a afirmat Sorin Bușe, aflat într-o inspecție la loturile 2, 3 și 4 ale autostrăzii Sebeș — Turda.
Ministrul Transporturilor a menționat că aeronavele mari, Airbus-urile, au ajuns într-o fază critică a exploatării, iar dacă s-ar continua cu ele ar fi costuri foarte mari pentru reparații și întreținere.
„Este vorba de aeronavele mari, de Airbus-uri, care au ajuns într-o fază critică a exploatării în care, dacă am continua, ar fi costuri foarte mari și pentru reparări, dar și pentru mentenanță și în continuare nu mai sunt niște aeronave foarte noi, nu sunt eficiente ca și consum de combustibil”, a explicat Sorin Bușe. El a adăugat că Tarom nu mai are rute pe termen lung care să justifice aceste aeronave. „Deci, din aceste motive trebuie căutate alte aeronave care să corespundă configurației actuale de zbor”, a spus ministrul.
Sorin Bușe a menționat că urmează să fie găsită, cu ajutorul consultanților, configurația de rute care este cea mai avantajoasă pentru Tarom și care poate să aducă cel mai mare venit. „Și funcție de această configurație, apoi se va concretiza exact flota cu care o să rămânem în continuare. Această analiză a modelului de business, cu ajutorul consultanței, dorim să o terminăm la sfârșitul anului, poate în ianuarie anul viitor, și atunci vom decide exact aeronavele”, a declarat Bușe.
El a precizat că avioanele mici, ATR-urile, sunt la o anumită etapă a vieții lor. „Când o să terminăm etapa aceea de consultanță, o să hotărâm modelul de business, rutele pe care mergem și în funcție de asta o să fie comandate aeronave noi”, a mai spus Sorin Bușe.
Conform acestuia, exceptând cele două aeronave mari „care trebuie înlocuite până la sfârșitul anului”, restul aeronavelor „încă pot fi folosite, nu sunt atât de critice”.
Bușe a adăugat că nu este obligatoriu ca aeronavele care vor fi achiziționate să fie noi. „Nu este obligatoriu neapărat că aeronava nouă este cea mai convenabilă pentru noi din punct de vedere al business-ului. O să ne uităm la achiziția de aeronave și în funcție de raport preț — calitate — model, funcție de rute, o să alegem cele care corespund modelului pe care îl alegem”, a conchis ministrul Transporturilor, Sorin Bușe.