Ministerul Afacerilor Externe anunță decesul unui al doilea cetățean român în urma seismului puternic produs pe teritoriul Italiei.
„Ministerul Afacerilor Externe anunță cu tristețe și profund regret decesul unui al doilea cetățean român în urma seismului puternic produs pe teritoriul Italiei. MAE transmite sincere condoleanțe familiilor celor doi cetățeni români care și-au pierdut viața în urma acestei tragedii și acordă întreaga asistență necesară în continuare”, se arată într-un comunicat MAE transmis, joi, AGERPRES.
De asemenea, sursa citată menționează că au mai fost identificate alte două persoane de cetățenie română printre răniți, care se află internate pentru îngrijiri medicale.
Echipele consulare mobile s-au deplasat la unitățile medicale unde se află internați cei patru cetățeni români răniți și mențin permanent legătura cu personalul specializat care îi monitorizează pentru informații actualizate cu privire la evoluția stării acestora de sănătate.
„Totodată, menționăm faptul că cele două echipe mobile au continuat demersurile de acordare a asistenței consulare pe parcursul întregii nopți, deplasându-se și la o tabăra de sinistrați unde sunt adăpostiți 10 cetățeni români. În ceea ce privește semnalările primite în cursul zilei de astăzi privind cetățenii români dați dispăruți, menționăm că verificările continuă, în acest moment 8 persoane aflându-se în această situație. Cele două echipe consulare mobile se află în continuare pe teren, acționează coordonat și întreprind verificări la unitățile spitalicești din zonă pentru a identifica dacă printre răniți sunt și alți cetățeni români”, se mai arată în comunicatul MAE.
MAE reamintește că cetățenii români afectați pot solicita asistență consulară la următoarele numere de telefon: Ambasada României în Italia — (0039) 06 835 233 58 și (0039) 06 835 233 56, Consulatul General al României la Bologna — (0039) 051 5872120 și (0039) 051 5872209, apelurile fiind redirecționate către Centrul de Contact și Suport al Cetățenilor Români din Străinătate (CCSCRS) și preluate de către operatorii Call Center în regim de permanență.