Guvernul a modificat luni, printr-o hotărâre, Regulamentul de organizare și funcționare a Inspectoratului General pentru Situații de Urgență, precum și atribuțiile serviciilor de urgență profesioniste, se arată într-un comunicat al Executivului, remis AGERPRES.
Conform sursei citate, această hotărâre reprezintă încă o etapă a măsurilor de îmbunătățire a activității IGSU, asumate la începutul mandatului guvernamental.
„Noile măsuri organizatorice au drept scop eficientizarea activității pe linia prevenirii, pregătirii, protecției comunităților și realizării intervențiilor în strânsă corelare cu specificul situației operative de la nivelul fiecărui județ, prin realizarea unei structuri organizatorice funcționale și adaptate nevoilor actuale ale instituției, pentru extinderea competențelor instituțiilor din subordine”, se arată în comunicat.
În acest sens, au fost înființate patru noi structuri, din care două la nivel de direcție, una — nivel de serviciu și una de nivel compartiment.
„Acestea vor avea atribuții în ceea ce privește pregătirea pentru intervenție a personalului operativ, pregătirea populației să reacționeze în cazul unor situații de urgență, planificarea exercițiilor și a managementului stărilor excepționale, respectiv a achizițiilor publice”, se mai arată în comunicat.
Totodată, actul normativ aduce clarificări în ceea ce privește modul de avizare și aprobare a atribuțiilor specifice compartimentelor funcționale din cadrul IGSU, mai precizează sursa citată.