Siguranța personală nu se regăsește în topul preocupărilor românilor, iar terorismul îi îngrijorează pe 7% dintre români, se arată într-un studiu realizat de GfK remis, miercuri, AGERPRES.
Potrivit acestuia, aproape o treime (32%) din populația online din peste 21 de țări este mereu preocupată de propria siguranță, în comparație cu doar 10 procente care afirmă că nu are această temere.
„Turcia și Rusia, țările din America Latină, se clasează în primele cinci în topul celor mereu preocupate de securitate. În Brazilia și Turcia, mai mult de jumătate din populația internaută a spus că este mereu preocupată de siguranță și securitate: 64 de procente în Brazilia și 54% în Turcia. Ele sunt urmate de Mexic cu 48 de procente, Argentina (43%) și Rusia (42%). Pentru țările din America Latină și Rusia, acest lucru se corelează cu nivelele superioare de criminalitate înregistrate, în timp ce nivelul de preocupare în cazul Turciei este legat de atacurile teroriste’, precizează GfK.
Conform studiului, cetățenii din Suedia, Germania și Olanda se simt cel mai în siguranță.
„Prin contrast, Suedia, Germania și Olanda înregistrează cele mai ridicate procente la capitolul siguranță personală percepută de populație. În Suedia, 30% nu sunt de acord cu afirmația „preocupați întotdeauna”, urmată de Germania și Olanda, cu câte 22 de procente. În Suedia, bărbații se simt mai degrabă în siguranță, cu o treime (34%) fiind în total dezacord cu afirmația de mai sus, în comparație cu doar un sfert (26%) dintre femei. În Germania și Olanda, procentele se împart mai uniform între sexe — în Germania, 24% dintre bărbați și 20% dintre femei și, în Olanda, 23% dintre bărbați și 21% în cazul femeilor’, menționează sursa citată.
Conform studiului, la nivel global, femeile sunt puțin mai îngrijorate decât bărbații pentru siguranța și securitatea lor — 34%, comparativ cu 30% dintre bărbați.
„În cazul fiecărei țări, cele mai mari diferențe de gen le remarcăm în Turcia, Rusia și Spania, care toate înregistrează o diferență de 12 puncte procentuale între numărul femeilor întotdeauna îngrijorate față de cel al bărbaților. Cu toate acestea, în Hong Kong, Belgia și Olanda, bărbații sunt mai preocupați de securitatea personală decât femeile. (…) Cei cu vârsta cuprinsă între 20 — 29 de ani și 30 — 39 de ani au cel mai mare potențial să fie mereu preocupați de siguranță, cu câte o treime în fiecare grupă de vârstă. Există o diferență foarte mică între acestea și celelalte grupe de vârstă: 32% dintre cei cu vârsta între 40 și 49 de ani, 31% dintre cei peste 60 ani, 30% dintre adolescenții (15-19 ani) și 29% dintre cei cu vârsta de 50-59′, se mai spune în document.
GfK a realizat online studiul printre 25.000 de consumatori cu vârsta peste 15 ani din 21 de țări: Argentina, Australia, Belgia, Brazilia, Canada, China, Cehia, Franța, Germania, Hong Kong, Italia, Mexic, Olanda, Polonia, Rusia, Coreea de Sud, Spania, Suedia, Turcia, Marea Britanie și SUA. Datele sunt ponderate pentru a reflecta componența demografică a populației online de peste 15 ani din fiecare țară.
Datele despre România sunt preluate din studiul Consumer Life Report, realizat în urmă cu un an pe un eșantion de persoane de peste 15 ani, reprezentativ la nivel național.