Litoralul a atras în sezonul 2016 cu până la 12% mai mulți turiști, pe de o parte datorită investițiilor realizate în ultimii ani de hotelieri, care au dus la creșterea calității serviciilor turistice, măririi plajelor, iar pe de altă parte în urma conjuncturii internaționale, care a determinat un număr mai mare de români să își petreacă vacanțele în destinații interne.
Iulie și august au fost cele mai solicitate luni pe litoralul românesc, cererea vizând atât sejururile, în medie, de patru zile, cât și weekend-urile, se arată într-un comunicat al Asociației Naționale a Agențiilor de Turism, remis luni AGERPRES.
În sezonul 2016, se constată o creștere a ofertei pentru vacanțe all inclusive, disponibile în cazul a 23 de hoteluri din 300 preferate pe litoral, dar și a cererii din partea turiștilor pentru acest tip de servicii. Stațiunile din sudul litoralului, care și-au îmbunătățit oferta hotelieră cu unități de patru stele, au fost preferatele turiștilor și în acest sezon.
Per ansamblu, creșterea valorică estimată pentru întreg sezonul, în comparație cu vara trecută, e de aproximativ 18%.
‘În urma întâlnirilor de final de sezon, pe care conducerea Asociației Naționale a Agențiilor de Turism le-a avut zilele acestea cu mai mulți hotelieri de pe litoral, constatăm că sezonul 2016 a fost mai bun decât ne-am așteptat. Gradul de ocupare a crescut cu 8-12% față de vara trecută, din informațiile noastre’, a spus Alin Burcea, președintele ANAT.
Conducerea ANAT, împreună cu mai multe agenții de turism membre ale asociației, care vând în special vacanțe pe litoralul românesc, și hotelieri din Eforie Nord, Jupiter, Venus, Saturn, Cap Aurora, Neptun, Olimp și Mamaia, au analizat rezultatele sezonului 2016 și au discutat modalități de colaborare, în favoarea turiștilor, pentru anul următor.
Prioritatea pentru sezonul 2017 este creșterea vânzărilor de vacanțe pe litoral, implicit a gradului de ocupare pentru lunile mai, iunie și septembrie.
„Litoralul românesc are perspective de creștere constantă datorită relației excelente dintre agențiile de turism, care îl promovează permanent, și hotelieri, care prin investițiile realizate îmbunătățesc an de an serviciile oferite turiștilor. Avem însă nevoie de susținerea autorităților locale, care să realizeze investiții în înfrumusețarea stațiunilor, și de a autorităților centrale, care să susțină programele propuse de ANAT pentru atragerea turiștilor pe litoral”, precizează Alin Burcea.
ANAT are ca membri activi 500 de agenții de turism, cele mai importante din țară, care cumulează peste 85% din vânzările pachetelor de turism și călătorie, estimate la aproape un miliard de euro anual, și au împreună peste 4.600 de angajați. Industria turismului în România are peste 120.000 de angajați și contribuie la economia națională cu aproape 2% din PIB.