Breaking News

Volkswagen achiziționează 16,6% din Navistar, pentru a se extinde pe piața camioanelor grele din America de Nord

Noua alianță dintre Volkswagen AG și compania americană Navistar International stimulează ambiția grupului german de a-și depăși rivala Daimler AG pe piața camioanelor grele din America de Nord, estimată la aproximativ 30 de miliarde de dolari pe an, transmit DPA și MarketWatch.

Volkswagen a achiziționat marți o participație de 16,6% în Navistar International, al patrulea producător de camioane grele din SUA, pentru 229 milioane de euro (256 milioane de dolari). În urma tranzacției, VW va deține două locuri în Consiliul de Administrație al Navistar. Cele două companii se așteaptă ca autoritățile de reglementare să aprobe acordul până la începutul lui 2017.

Tranzacția este un pas important spre îndeplinirea obiectivului nostru de a avea o prezență importantă pe piața vehiculelor comerciale din America de Nord, a afirmat Hans Dieter Poetsch, președintele Consiliului de supervizare al VW.

Volkswagen este în urma rivalelor europene Daimler și Volvo pe piața camioanelor grele din SUA, deși are două subsidiare care produc vehicule comerciale, Scania și MAN. În schimb, pe acest segment, grupul german are o prezență importantă pe piețele din Europa, America Latină și China.

Șeful Navistar, Troy Clarke, a declarat că în urma tranzacției firma americană va avea acces la motoarele VW, ceea ce-i va permite să-și recâștige cota de piață pierdută din cauza problemelor legate de funcționarea motoarelor. În prezent, Navistar are o cotă de piață de aproximativ 11% pe segmentul camioanelor grele din America de Nord, față de aproximativ 22% în urmă cu cinci ani.

VW a anunțat recent că va plăti 15,3 miliarde de dolari, după ce a recunoscut că ani de zile a folosit un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel în SUA, acceptând să răscumpere vehiculele de la consumatori și să furnizeze fonduri pentru a stimula producerea autoturismelor ecologice.

Volkswagen face obiectul unor investigații în mai multe țări, după ce a admis că, în perioada 2005 — 2015, a echipat 11 milioane de vehicule vândute la nivel mondial cu un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel.

AGERPRES/(AS — autor: Mihaela Dicu,