Ministrul Educației, Mircea Dumitru, a declarat miercuri seara că examenul de bacalaureat ar trebui să fie unul diferențiat și a precizat că, în lunile următoare, va fi realizat un pachet legislativ privind învățământul dual.
„Lucrăm de foarte mult timp la ideea aceasta de a lărgi puțin orizontul filierelor școlare pe care le avem. Oamenii insistă foarte mult asupra filierei teoretice care, în mod inevitabil, te duce la sfârșitul clasei a XII-a în fața examenului de bacalaureat. Avem zeci de mii de elevi care nu reușesc să termine cu diploma de bacalaureat și, în același timp, nu au nicio meserie formată. Acesta este un eșec al școlii, nu al elevilor. Din păcate, elevii sunt cei care suferă acest eșec al sistemului. (…) Nu este nimic rușinos în faptul că poți să fii un foarte bun electrician, un foarte bun tehnician, un foarte bun chimist de laborator, un foarte bun zidar. Există elite și la acest nivel. Bacalaureatul ar trebuie să fie diferențiat. (…) Într-o astfel de aranjare naturală, normală a lucrurilor, nu am mai avea cu siguranță acest eșec atât de greu de suportat. La 18 ani termini liceul, nu ai nici diplomă de bacalaureat, nu ai nici meserie. Ce faci mai departe?”, a spus demnitarul, la Realitatea Tv.
Ministrul a precizat că, împreună cu mai multe ministere, Ministerul Muncii, Ministerul Fondurilor Europene, Ministerul Economiei, se lucrează la realizare unui pachet legislativ care să definească foarte clar ce înseamnă învățământul dual, ce avantaje prezintă acesta pentru angajatori și care este finalitatea pentru elevi.
„Insistăm foarte mult în lunile următoare și vom avea până la sfârșitul acestui semestru, cu siguranță până la sfârșitul mandatului meu, un pachete legislativ care este acum gândit în coordonare cu alte ministere importante, de pildă cu Ministerul Muncii, cu Ministerul Fondurilor Europene, cu Ministerul Economiei. Să avem un pachet legislativ care să definească foarte clar (…) ce înseamnă acest învățământ dual, care sunt avantajele pe care le vor avea angajatorii, care sunt mizele și care este finalitatea învățământului pentru elevi”, a afirmat Dumitru.