Transportatorii rutieri nu renunță la protestele naționale anunțate pentru data de 15 septembrie, dacă Executivul nu va face miercuri publice valorile la care vor fi înghețate tarifele RCA, au afirmat reprezentanții patronatelor din domeniu.
„Patronatele din transporturile rutiere — UNTRR, FORT, APULUM, APTE 2002 solicită Guvernului României ca în textul Ordonanței de Guvern tarifele RCA să fie înghețate la valorile medii ale daunelor existente în evidențele ASF și nu la nivelul celor care se vor calcula în viitor. Guvernul vrea să înghețe tarifele RCA la camioane la 18.500 lei, însă patronatele din transporturile rutiere solicită un tarif de 4.907 lei. Acest tarif, de 4.907 lei, reprezintă dauna medie de 18.500 lei la care se adaugă frecvența daunei de 15,6%. Rezultă o primă medie tehnică de 2.886 lei, la care se aduna cheltuielile administrative, revenind un tarif de 4.907 lei pe an la care toate daunele și cheltuielile asiguratorilor sunt acoperite”, se precizează în comunicatul comun transmis miercuri AGERPRES de patronatele din transporturile rutiere.
În aceste condiții, transportatorii solicită următoarele tarife: 1.050 lei/an — turisme persoane juridice, 1.108 lei/an — autoutilitară până la 3.500 kilograme, 1.633 lei/an — autoutilitară între 3.500 kg și 7.500 kg, 3.610 lei/an — autoutilitară între 7.500 kg și 16.000 kg, 4.907 lei/an — autoutilitare peste 16.000 kg și 2.129 lei/an — autobuze transport persoane.
Reprezentanții patronatelor din transporturile rutiere afirmă că RCA este obligatoriu, iar metoda de calcul RCA trebuie să fie „transparentă și publică”.
În România sunt înmatriculate 180.000 de vehicule de transport marfă și pasageri și șase milioane de autoturisme.
„În continuare, patronatele din transporturile rutiere cer Parlamentului României să îl demită imediat pe actualul președinte al ASF, Mișu Negrițoiu, după ce, în ultimul an, și-a dovedit incompetența în a conduce piața asigurărilor din România. În 2012, un RCA pentru un camion costa 300 de euro, în 2013 polița a ajuns să valoreze 700 de euro, iar tarifele au crescut la 1.000 de euro în 2014, la 3.500 euro la final de 2015 și, în pofida sesizărilor și dialogului cu autorități și asigurători, asigurarea RCA pentru camioane a ajuns să coste peste 5.000 euro la clasa B0 după iulie 2016”, se mai arată în comunicat.
În acest context, transportatorii reafirmă că în măsura în care Guvernul nu anunță miercuri, 14 septembrie 2016, valorile la care se vor îngheța tarifele RCA, transportatorii rutieri vor continua pe 15 septembrie 2016 protestele naționale.