Clienții Enel își vor putea plăti facturile la energia electrică prin intermediul Poștei Române în continuare, însă, de marți, serviciul este contracost, în schimbul unui tarif unic de 2,5 lei, potrivit unui comunicat al Poștei, remis, luni, AGERPRES.
„Poșta Română oferă posibilitatea tuturor clienților să-și plătească facturile de utilități prin intermediul unui nou produs — mandat poștal încasare facturi. Serviciul este contracost, având un tarif unic de 2,5 lei (scutit de TVA), indiferent de valoarea facturii”, potrivit comunicatului.
Prin serviciul mandat încasare facturi, clienții Poștei Române vor putea plăti facturile la utilități către principalii furnizori de căldură, electricitate, telefonie și internet, în oficiile din toată țara, mai spun reprezentanții Poștei.
Produsul constă într-o aplicație care scanează codul de bare al facturilor. Astfel, clientul se prezintă cu factura la ghișeu, oficiantul o scanează și încasează banii. În cazul în care clientul nu are factura, oficiantul introduce manual datele clientului în aplicație: nume, prenume și cod client. Banii ajung în contul furnizorului de utilități în Z+5 zile, unde Z este data depunerii banilor la oficiul poștal, au explicat reprezentanții Poștei.
„Lansarea acestui produs se încadrează în strategia operatorului național de servicii poștale de diversificare a portofoliului, având ca obiectiv creșterea veniturilor Poștei Române. Tariful aferent mandatului poștal încasare facturi face din acest produs unul extrem de competitiv”, a declarat șeful Direcției Operațiuni și Relații Comerciale, Irina Purcaru.
Anterior, Enel a anunțat că Poșta Română a luat unilateral decizia de a nu mai prelungi contractul existent cu furnizorul de energie.
Reprezentanții Enel mai spun că, pentru a-și plăti factura de energie electrică, clienții Enel Energie și Enel Energie Muntenia au la dispoziție numeroase canale alternative de plată, gratuit, precum plata în numerar prin intermediul mai multor parteneri bancari, ATM-uri și o rețea extinsă de terminale de plată (precum Pay Point, Payzone etc); prin debit direct, plată online sau transfer bancar. În plus, clienții își pot plăti factura din contul lor MyEnel sau din aplicația pentru telefonul mobil.
Poșta Română este operatorul național din domeniul serviciilor poștale, cu capital majoritar de stat, acțiunile fiind împărțite între statul roman, reprezentat de Ministerul Comunicațiilor și Societății Informaționale (75%) și Fondul Proprietatea (25%).
Poșta Română a înregistrat, în 2015, un profit operațional (EBITDA) de 6,8 milioane de lei (1,5 milioane de euro). Compania deține cea mai mare rețea de distribuție la nivel național, însemnând peste 80% din totalul subunităților poștale care operează, în prezent, în România. Peste 19 milioane de locuitori beneficiază de serviciile Poștei Române și peste 7,5 milioane de adrese sunt acoperite de rețeaua poștală proprie.