Președintele executiv al Partidului Mișcarea Populară (PMP), Eugen Tomac, a declarat joi, la Deva, că formațiunea politică pe care o reprezintă este cotată cu un scor electoral de 9% în sondajele proprii, el apreciind că recentele cifre apărute în spațiul public au rolul de a „manipula” alegătorii.
„Rezultatul de la alegerile locale, precum și fuziunea pe care am făcut-o cu UNPR, dar și contextul în care se află celelalte forțe politice, ne fac încrezători că vom obține un rezultat pe care ni-l propunem. În sondajele noastre, PMP are peste 9%, la ora actuală”, a afirmat Tomac.
Potrivit acestuia, PMP are electoratul său, Tomac arătându-se convins că partidul va obține în alegerile parlamentare din această iarnă un scor de 15%.
„Avem electoratul nostru. Suntem convinși că avem o șansă mare să obținem un procent de 15%, indiferent ce ar spune PSD sau PNL”, a spus liderul PMP.
În opinia sa, sondajele electorale sunt unele „cu dedicație”, el amintind faptul că, în anul 2014, PMP nu era cotat cu șanse în alegerile pentru Parlamentul European, dar a reușit să treacă de pragul electoral și să aibă reprezentanți în forul legislativ european.
„Noi avem drumul nostru și în mod sigur vom obține un scor electoral foarte bun. Nici nu se pune problema legată de prag. Membrii noștri știu exact ce au de făcut și eu sunt convins că pe măsură ce ne vom apropia de alegeri cetățenii se vor convinge care sunt mizele ascunse”, a conchis liderul PMP.
Partidul Social Democrat (PSD) se plasează pe primul loc în preferințele electoratului, urmat de Partidul Național Liberal (PNL) și Uniunea Salvați România (USR), potrivit unui sondaj realizat de Agenția de Rating Politic la comanda PNL.
Conform datelor cercetării, dacă duminica viitoare ar avea loc alegeri parlamentare, 38% din repondenți ar vota PSD, 30% — PNL, 9% — USR, 5,5% — ALDE, 5% — UDMR și 4% — PMP.
Sondajul a fost realizat telefonic, în perioada 17 — 24 septembrie 2016, pe baza a 1.170 interviuri la nivelul populației adulte a României. Marja de eroare este de plus/minus 2,9%, la un nivel de încredere de 95%.