Auchan sărbătorește zece ani de prezență pe piața din România

Auchan România, unul dintre cei mai mari retaileri de pe piața locală, anunță împlinirea a zece ani de la deschiderea primului hipermarket din România și sărbătorește momentul alături de consumatori. Aceștia sunt invitați să aleagă, fiecare pentru orașul în care trăiește, unul dintre cele trei proiecte de dezvoltare a comunității, pe care Auchan îl va susține financiar cu până la 10.000 de euro. Campania “Mobilizatron” va mobiliza clienții Auchan din cele 18 orașe în care retailerul are deschise 33 de magazine, invitându-i să aleagă una dintre cele trei proiecte propuse de companie pentru dezvoltarea comunităților locale: educație (crearea de spații educaționale alternative), ajutor umanitar (pachete pentru copii și vârstnici din mediile defavorizate), respectiv mediu (activitate de ecologizare sau împădurire). Votarea lor se poate face direct în magazine, unde sunt disponibile urne special amenajate, sau online, pe pagina dedicată (http://auchan.ro/mobilizatron/) în perioada 5-26 octombrie 2016, iar proiectul care a câștigat cele mai multe voturi va fi susținut financiar de către Auchan și implementat cu sprijinul unei organizații non-guvernamentale partenere. “Campania Mobilizatron este modul nostru de a confirma, în acest moment aniversar, faptul că drumul pe care îl parcurgem în România este solid și construim viitorul privind dezvoltarea perenă. Ne-am propus să aducem valoare pentru clienții noștri, pentru parteneri și, de asemenea, pentru comunitățile din România. Suntem aici pe termen lung și ne asumăm rolul de companie responsabilă”, a declarat Ionuț Ardeleanu, CEO-ul Auchan România, care este, de asemenea, și unul dintre membrii echipei cu care Auchan a pornit la drum în România. Suma totală pe care compania o va direcționa către dezvoltarea comunităților locale în urma proiectului Mobilizatron depășește 200.000 euro. În cei zece ani de prezență în România, Auchan a avut un impact pozitiv asupra dezvoltării mediului economic (520 de milioane euro volum total de investiții), oferind clienților putere de cumpărare (gamă largă de produse și politica comerciala de tip discount generalizat cu prețuri mici la toate produsele în fiecare zi- un model de business câştigător) și încurajând un comportament de consum responsabil (peste 500 de produse disponibile în formula vrac, astfel încât clientul să achiziționeze exact cantitatea dorită, reducând risipa alimentară și consumul de ambalaje). Ca rezultat, clienții aleg tot mai des Auchan ca destinație (în 2015, aproximativ 90 milioane de clienţi/achiziții făcute de către consumatori, cu peste 11% mai mult decât în anul precedent). Auchan România se implică prin programe dedicate în demersul de susținere a produselor românești (colaborează direct cu mai mult de 250 de producători locali, iar 90% dintre furnizorii săi de produse sunt companii românești). De asemenea, în portofoliul local al Auchan România se află aproape o mie de produse dezvoltate sub brand propriu și produse în România. Peste 400 de furnizori sunt parteneri cu Auchan România încă din anul 2006 şi sărbătoresc zece ani de parteneriat, zece ani în care şi-au dezvoltat compania în acest timp cu deschidere. Auchan susţine antreprenoriatul şi colaborează cu furnizorii români având la bază o relaţie deschisă, de încredere, exigentă care contribuie la dezvoltarea acestor afaceri antreprenoriale. În ceea ce privește abordarea globală, beneficiind de dimensiunea internațională a grupului din care face parte, Auchan România are în desfășurare proiectul “România accelerează”, un program de export și promovare a produselor românești către magazine de rețea din alte țări.  Impactul prezenței pe piață a companiei se regăsește, de asemenea, la nivelul locurilor de muncă: Auchan România se află constant în topul celor mai mari angajatori la nivel național (aprox. 11.000 de angajați la sfârșitul anului 2015). Auchan România este o companie tânără dar care oferă încredere, deschidere şi este în acelaşi timp un angajator responsabil şi exigent faţă de echipe. Auchan a dezvoltat în România şi conceptul de magazin de modă la preţuri mici ”in extenso”, care în prezent numără zece magazine şi continuă să îşi surprindă plăcut clienţii cu colecţii pentru bebeluşi, copii, damă şi bărbaţi în tendinţele anului şi la preţuri mici. De altfel, sloganul acestor magazine este ”in extenso  -fashin&discount by Auchan”. Auchan a intrat pe piața din România în anul 2006, când a deschis primul magazin în București (cartierul Titan). În perioada 2006-2011, Auchan parcurge un proces agresiv de extindere la nivleul țării, prin deschiderea unor noi magazine în Târgu Mureș, Pitești și Cluj. La Iași, Auchan a intrat pe piață în anul 2012, odată cu inaugurarea Palas, magazinul având o suprafață de 5.000 de metri pătrați. În 2013, Auchan preia 20 de amgazine Real, extinzându-și astfel aria de acoperire în țară. Cel mai recent magazin deschis de Auchan este cel din Brașov (în anul 2015).  Auchan România ajunge, astfel, la 33 de hipermarketuri și 11.000 de angajați care își servesc clienții zi de zi. (E.M.)