Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) și Asociația Română a Băncilor (ARB) au discutat pentru crearea unei aplicații prin care poprirea pe conturi să se realizeze electronic, a anunțat, marți, președintele ANAF, Dragoș Doroș, într-o conferință de specialitate organizată de Deloitte.
Poprirea pe conturi acum o facem manual. Pentru ce iese din sistemul de executări silite și ajunge la faza de poprire, se întocmesc scrisorile către bănci. Dacă aveți bani în toate conturile, vă luăm din toate conturile, dar e și reversul medaliei, că până când facem noi scrisorile și știți că sunteți în procedură de executare, banii din conturi nu mai sunt. E un proces care ne deranjează pe toți, da? Atunci este foarte important să facem electronic. Intervenția umană nu este benefică în acest proces. Suntem într-o discuție foarte înaintată cu cei de la ARB să facem o aplicație în care această poprire să plece electronic de la noi să ajungă în aplicație, am discutat o procedură de ierarhizare, de închidere automată, și cu toții să fim mai fericiți și mai bucuroși pe tema asta”, a spus Doroș.
El a precizat că în acest moment cei 27.000 de angajați ai ANAF se confruntă cu probleme de logistică foarte mari și a arătat, în acest sens, că există ghișee unde calculatoarele au mai mult de 10 ani vechime.
„Problemele de logistică și administrative sunt foarte mari. Cei 27.000 de angajați ai ANAF se luptă cu problemele de logistică rămase în urmă, în urma vremurilor. Cum vrem să îmbunătățim lucrul acesta pe termen scurt? Am reușit și o să avem achiziție de vreo 15.000 de calculatoare noi pentru că tehnica de calcul de la ANAF este nu numai veche, ci chiar antică. Avem în funcțiune calculatoare la ghișee care sunt mai vechi de 10 ani și nu e ok”, a afirmat președintele ANAF.
Potrivit acestuia, semnătura electronică se va ieftini iar de la 1 ianuarie ANAF nu va mai primi unele declarații pe format de hârtie.
„Vrem să achiziționăm semnătura electronică pentru noi, ca instituție. Ideea e să putem să vă dăm și noi la rândul nostru documente electronice care să aibă puterea juridică a unui document cu ștampilă și hârtie. E un număr de 8 declarații care sunt disponibile online dar care care se depun un număr mare de hârtii. Există o categorie de contribuabili care le depun pe hârtie. Până acum le-am primit. De la 1 ianuarie nu le mai primim. Am vorbit cu actorii din piață care se ocupă de semnătura electronică și certificatul de semnătură electronică se va ieftini. Deci va fi foarte ușor să se depună electronic. Trebuie să facem efort comun”, a mai afimat Doroș.