Piața produselor personale de lux nu va crește în acest an din cauză că vor încetini cheltuieile turiștilor iar consumatorii înstăriți vor prefera să facă cheltuieli pentru design, călătorii și mâncăruri fine mai degrabă decât pentru produse tradiționale de lux, adică îmbrăcăminte și accesorii, arată un studiu publicat joi de firma de consultanță Bain & Company, informează Reuters.
Potrivit calculelor Bain & Company, cheltuielile pentru produsele tradiționale de lux (modă, accesorii, bijuterii, ceasuri și produse de înfrumusețare) ar urma să stagneze la aproximativ 249 miliarde de euro în acest an. În schimb, cheltuielile pentru întregul sector de lux, care include și automobile de lux, yaht-uri, avioane precum și călătorii de lux, obiecte de artă, desing și mâncăruri fine, ar urma să crească cu 4% până la 832 miliarde de euro.
„Există o tranziție progresivă de la produse fizice spre experiențe, în special în ultimul an”, a declarat Federica Levato, partener la Bain & Company și co-autorul raportului, subliniind că această tendință va continua. După ce a crescut constant după 2009, sectorul produselor tradiționale de lux va înregistra o creștere modestă de 1-2% anul viitor, urmând să ajungă la o valoare de 280-285 miliarde de euro în 2020, susține Federica Levato.
După cinci ani în care consumatorii chinezi au alimentat creșterea sectorului de lux, turismul și consumul asiatic, în principal cel chinez, a încetinit în Europa în acest an din cauza amenințărilor teroriste. În plus, SUA și Japonia au avut și ele de suferit pentru că aprecierea monedelor lor a redus șansele unor achiziții atractive.
Incertitudinea cu privire la alegerile prezidențiale din SUA și votul Marii Britanii de a ieși din Uniunea Europeană i-a făcut mai prudenți pe cumpărătorii de produse de lux din întreaga lume. În plus, în condițiile în care evenimentele politice și deciziile de politică monetară influențează tendințele în materie de cheltuieli pentru produsele de lux, mărcile premium au început să-și îndrepte atenția spre atragerea cumpărătorilor în țările lor de origine în loc să conteze pe sosirile de turiști care să le crească vânzările.