Un număr de 150 de firme private din România, mici, mijlocii și micro, au fost premiate, marți, pentru activitatea derulată în cursul anului 2015, în cadrul ediției a XXIV-a a Topului Național al Firmelor Private din România, eveniment organizat de Consiliul Național al Întreprinderilor Private Mici și Mijlocii din România (CNIPMMR), în parteneriat cu Ministerul Economiei, Comerțului și Relației cu Mediul de Afaceri (MECRMA).
De asemenea, în cadrul aceluiași eveniment, a avut loc, pentru a doua oară concomitent, ‘Târgul Serviciilor/Produselor de Excelență pentru Întreprinderi’, unde întreprinzătorii au avut posibilitatea participării cu un stand de prezentare și promovare a produselor și/sau serviciilor lor.
Cele 150 de societăți comerciale premiate s-au clasat pe primele trei locuri în clasamentele generale la nivel național, pe categorii: microîntreprinderi, întreprinderi mici, mijlocii și mari, Clasamentul Național pe domenii de activitate — cod CAEN (microîntreprinderi, întreprinderi mici, mijlocii și mari) fiind acordate și premii pentru Excelență în Afaceri.
Premierea s-a făcut pe baza unor criterii, precum: performanță globală, productivitate, cifră de afaceri și profit brut.
Pe lista companiilor premiate se află: EximProd Buzău și EximProd Power Buzău (Marele Premiu), societatea Sport Embroidery Buzău (‘Calitatea produselor exportate’), SC Coral Impex SRL Prahova (‘Performanță în domeniul protecției mediului’), SC Eximtur SRL Cluj (‘Performanță în domeniul turismului’) și SC Pricons SRL Brăila (‘Performanță în tehnologii inovative’).
Totodată, pe podium au mai urcat antreprenori premiați la categorii ca: ‘Femeia de Afaceri a anului 2015’ (Olimpia Doru — SC New Design Composite București), ‘Tânăr Întreprinzător — Inovare și Creativitate’ (Mădălin Dumitru — SC Cyber Smart Defences București) și ‘Senior Mentor’ (Deliu Mihai din Suceava).
Pe de altă parte, în cadrul evenimentului au fost distribuite peste 300 de steaguri ale României cu scopul arborării acestora la firmele, fabricile și sediile antreprenorilor prezenți. Acțiunea face parte din campania de responsabilitate socială lansată de CNIPMMR, intitulată #RomâniaTricoloră, ce are ca țintă arborarea a 500.000 de steaguri prin postarea pe rețelele sociale a pozei folosind numele campaniei și transmiterea provocării către alți cinci antreprenori.
Potrivit președintelui Consiliului Național al Întreprinderilor Private Mici și Mijlocii din România (CNIPMMR), Florin Jianu, cifra de afaceri a firmelor mici și mijlocii private din România, premiate la cea de-a XXIV-a ediție a Topului Național al Firmelor Private din România, se ridică la 10 miliarde de lei, în timp ce profitul brut înregistrat depășește un miliard de lei.