Progresele în crearea Serviciului unic integrat al apelurilor de urgență 112 au fost discutate în cadrul unei ședințe comune a conducerii Ministerului Tehnologiei Informației și Comunicațiilor (MTIC), Ministerului Sănătății și Ministerului Afacerilor Interne, informează MOLDPRES.
Serviciul de presă al MTIC a comunicat astăzi că, în cadrul ședinței, ministerul a prezentat etapele parcurse în procesul de creare a Serviciului 112, fiind puse în discuție mai multe aspecte privind arhitectura viitorului Sistem Informațional Automatizat 112, care să asigure interacțiunea eficientă dintre serviciile implicate în acest proces.
Ministrul TIC Vasile Botnari a menționat că, în prezent, se proiectează arhitectura viitorului sistem, această etapă fiind una extrem de responsabilă, deoarece va determina cît de eficient va fi SIA112.
În acest context, participanții la discuții au convenit regionalizarea procesului de prelucrare a apelurilor de urgență, prin unificarea dispeceratelor specializate după principiul teritorial, lucru ce va eficientiza procesele, dar și va optimiza considerabil costurile.
Echipă de experți internaționali urmează să definitiveze și să furnizeze cerințele tehnice pînă la finele lunii noiembrie, iar ulterior va fi anunțată licitația internațională pentru crearea Sistemului informațional automatizat 112 și resetarea rețelelor de comunicații.
„Ne-am propus să achiziționăm cele mai moderne, dar și optime tehnologii pentru Serviciul 112, inclusiv module și softuri de ultima generație pentru geolocaţie”, a declarat Vasile Botnari.
De asemenea, în cadrul ședinței, au fost coordonați pașii care vor fi întreprinși în continuare, astfel ca să se avanseze rapid pentru asigurarea funcționalității Serviciului 112, în conformitate cu Programul de implementare aprobat de Guvern.
Crearea Serviciului de urgenţă 112 va necesita investiţii de 5,9 mln de euro din bugetul de stat, bani alocaţi pentru echipamente, softuri, oficii şi amenajare.