La Expoziţia Naţională ”Fabricat în Moldova” vor participa peste 300 de întreprinderi autohtone

Peste 300 de întreprinderi autohtone îşi vor prezenta produsele la cea de-a XVI-a ediţie a Expoziţiei Naţionale ”Fabricat în Moldova”, care se va desfăşura  la Chişinău, în perioada 1 – 5 februarie  2017. Evenimentul este organizat tradiţional de Camera de Comerţ şi Industrie  sub patronajul Guvernului Republicii Moldova. Despre acest lucru a declarat astăzi, în cadrul unei conferinţe de presă Sergiu Harea, preşedinte al CCI, informează MOLDPRES.

Sursa citată a precizat că de-a lungul anilor această expoziţie a devenit o platformă eficientă, care în mod clar conturează ideea că Republica Moldova are cu ce se mîndri. Pentru prima dată, paralel cu Expoziția ”Fabricat în Moldova”, companii din România își vor expune produsele într-un pavilion separat. De asemenea, la eveniment vor participa delegații ale oamenilor de afaceri din Austria, Belarus, Ucraina, Ungaria ș.a.

Sergiu Harea a mai informat că, în premieră, concomitent cu expoziția reală, se va desfășura expoziția virtuală ”Fabricat în Moldova”, unde consumatorii din întreaga lume vor obține informații despre produsele moldovenești, iar agenții economici vor putea iniția noi parteneriate. De asemenea, în aceeaşi  perioadă, va fi organizat un amplu program de afaceri, care va include Forumul Trilateral R. Moldova–România–Ucraina, Forumul Bilateral R. Moldova-Federația Rusă și Forumul Bilateral R. Moldova-Austria, a menţionat Harea.

Şi la această ediţie va fi organizat Tîrgul locurilor de muncă, unde vor participa circa 40 de companii, care își vor prezenta ofertele.

Expoziția ”Fabricat în Moldova” a fost lansată în anul 2002 și concepută pentru unificarea forțelor reprezentanților administrației publice, comunității de afaceri și organizațiilor obștești în vederea susținerii fabricării produselor autohtone și majorării cererii de consum a acestora.

Evenimentul are drept obiective promovarea companiilor producătoare din țară ca un tezaur național; valorificarea potențialului companiilor autohtone prin integrarea acestora în comerțul internațional cu produse și servicii racordate la standardele de calitate ale UE; promovarea mărfurilor autohtone pe piaţa internă şi externă etc.