ANAF: Campanie națională pentru conștientizarea modului în care faptele de corupție afectează populația

 

Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) derulează o campanie națională pentru conștientizarea modului în care faptele de corupție afectează oamenii în plan personal, economic și social, se arată într-un comunicat al instituției.

Potrivit ANAF, campania are două componente care se adresează publicului larg, pe de o parte, și personalului ANAF, pe de altă parte. 85% din finanțare — 1,07 milioane de lei — provine din Granturi Norvegiene 2009-2014, în cadrul proiectului „Creșterea integrității în Agenția Națională de Administrare Fiscală prin cooperare instituțională și consolidarea capacității”, iar 15% este asigurat din bugetul național.

Campania destinată publicului larg se desfășoară simultan în mediul online pe primele 10 site-uri specializate în publicarea de știri generale și economice (știrileprotv.ro, adevărul.ro, bzi.ro, realitatea.net, romaniatv.net, antena3.ro, gândul.info, ziare.com, evz.ro, mediafax.ro), la 6 din primele 10 posturi TV cu audiență națională (România TV, Antena 3, TVR 1, Prima TV, Național TV și B1 TV), la 3 posturi radio cu acoperire națională (Europa FM, Radio România Actualități și Antena Satelor) și în presa scrisă în patru publicații centrale (România Liberă, Jurnalul Național, Evenimentul Zilei, Adevărul).

Pentru angajații ANAF sunt realizate cinci spoturi video pentru difuzare internă cu teme diferite (inspecția fiscală, controlul antifraudă fiscală, controlul vamal, secretul fiscal și administrarea contribuabililor) pentru a fi utilizate de către Direcția generală de integritate în cadrul sesiunilor de instruire.

Implementarea proiectului se realizează de către ANAF, în calitate de promotor de proiect, împreună cu Secretariatul General al Guvernului — Cancelaria Primului Ministru și Administrația Fiscală din Norvegia, în calitate de parteneri. Scopul proiectului este de a îmbunătăți capacitatea administrativă a DGI pentru asigurarea respectării criteriilor de integritate în ANAF și de a crește gradul de conștientizare în societatea românească, în general, și în rândul angajaților instituției, în particular, privind necesitatea respectării prevederilor legale și a eticii profesionale.