În acest an, cinci drumuri din judeţul Iaşi vor fi modernizate în cadrul primei etape din Master Planul privind reabilitarea și modernizarea drumurilor județene și comunale, document inclus în Strategia de Dezvoltare Economică și Socială a județului Iași pentru perioada 2014-2020. Potrivit preşedintelui Consiliului Judeţean (CJ) Iaşi, Maricel Popa, banii necesari pentru modernizarea celor cinci drumuri judeţene vor proveni, în primul rând, din fonduri europene nerambursabile, fonduri de la bugetul de stat, împrumuturi bancare şi, nu în ultimul rând, din bugetul propriu al instituţiei. Licitaţiile au fost demarate încă din luna august a anului trecut, în prezent aflându-ne în etapa de desemnare a câştigătorilor şi de semnare a contractelor. Este vorba despre drumurile de la Bârnova, Hermeziu, Păun, Hadâmbu şi Stoieneşti. De remarcat că toate drumurile din Master Plan urmează să fie atacate începând din acest an, însă etapizat. Modernizarea acestor drumuri se va face cu bani europeni, care sunt cei mai ieftini, din fonduri guvernamentale, împrumuturi bancare şi, nu în ultimul rând, de la bugetul propriu”, a afirmat Maricel Popa. Potrivit Master Planului de transport al judeţului Iaşi, acesta cuprinde pe lângă cele trei axe prioritare și un număr de opt ”sub-axe”, prin care se urmărește reabilitarea și modernizarea unor tronsoane de drum, neincluse inițial în document. Cele trei axe rutiere prioritare, incluse în Master plan, sunt următoarele: Axa I, în lungime de 94 kilometri, care cuprinde tronsonul Iaşi – Movileni – Gropniţa – Coarnele Caprei – Belceşti – Scobinţi – Sireţel – Lespezi, Axa 2, cu o lungime de 70 kilometri, care include tronsonul Iaşi – Miroslava – Ţibana – Ţibăneşti – Tansa – Dagâţa, cu ieşiri din Ţibăneşti spre Vaslui şi din Dagâţa, prin Piscu Rusului, spre Neamţ și, respectiv, Axa 3, în lungime de 60 de kilometri, care reprezintă, practic, centura uşoară a municipiului Iaşi, adică drumul Popricani –Movileni – Leţcani – Voineşti – Mogoşeşti – Ciurea – Bârnova – Tomeşti – Holboca”. Master Planul prevede, în final, modernizarea a circa 350 de kilometri de drumuri județene dintr-un total de o mie de kilometri, cât numără lungimea totală a drumurilor din județ, valaorea totală a investiţiei ridicându-se la circa 60 de milioane de euro. (E.M.)