Reglementările privind promovarea medicamentelor prin intermediul publicității reprezintă garanția că astfel se asigură corectitudinea informațiilor referitoare la utilizare, beneficii, dar și costuri, au punctat participanții la un eveniment pe tema publicității medicamentelor care a avut loc miercuri.
Promovarea medicamentelor trebuie să fie reglementată în mod adecvat, să fie echilibrată și susținută în mod corespunzător de surse de informații complete și validate științific și în același timp să fie bine înțeleasă influența potențială asupra deciziei de tratament, asupra rezultatelor și costurilor.
Scopul acestor reglementări din publicitatea medicamentelor este de a încuraja utilizarea rațională a medicamentelor, prin prezentarea obiectivă a acestora și fără a le exagera proprietățile, de a asigura că acestea sunt promovate corect în ceea ce privește beneficiile lor, fiind în acord cu informațiile enumerate în rezumatul caracteristicilor produsului, precum și de a asigura că publicitatea medicamentelor nu este înșelătoare, după cum s-a evidențiat în cadrul conferinței „PRIA Drugs and Medicine Publicity”.
Publicitatea medicamentelor include publicitatea destinată publicului larg, profesioniștilor din domeniul sănătății, vizitele reprezentanților medicali la prescriptori, furnizarea de mostre, sponsorizarea de întâlniri promoționale pentru profesioniștii din domeniu și, în general, orice formă de promovare destinată să stimuleze prescrierea, distribuirea, vânzarea sau consumul de medicamente.
Promovarea medicamentelor este reglementată diferit în fiecare țară, dar este guvernată de aceleași principii. Aceasta trebuie făcută în mod responsabil, etic și la cel mai înalt standard, pentru a se asigura utilizarea în siguranță a medicamentelor, indiferent de modul lor de eliberare, în conformitate cu legislația în vigoare.
Pe lângă publicitatea destinată publicului larg, există și publicitatea destinată persoanelor calificate să prescrie sau să distribuie medicamente. De asemenea, sunt activități de promovare și de publicitate destinate nu numai medicilor, ci și celorlalți profesioniști din domeniul sănătății care, în cadrul activităților profesionale pe care le desfășoară, pot prescrie, furniza, administra un medicament sau pot încuraja cumpărarea, distribuirea sau utilizarea acestuia.
Promovarea medicamentelor se mai poate face prin vizite ale reprezentanților medicali însoțite de înmânarea de materiale publicitare, publicitatea din jurnale sau reviste, publicații științifice, pe internet, publicitatea directă prin e-mail și alte modalități de comunicare electronică.
La eveniment au participat consilierul de stat la Departamentul de sănătate publică al Administrației Prezidențiale, conf. dr. Diana Păun, președintele Comisiei pentru sănătate din Senat, Laszlo Attila, reprezentanți ai Ministrului Sănătății, CNAS, Colegiului Farmaciștilor, reprezentanți ai altor autorități, ai companiilor farmaceutice și ai farmaciilor, medici și reprezentanți ai pacienților.