Primăria propune o serie de măsuri pentru reducerea poluării pe raza municipiului, care în ultima perioadă a atins cote alarmante, Iaşiul fiind, la această oră, potrivit studiilor Gărzii Naţionale de Mediu, cel mai poluat oraş din România, alături de Bucureşti şi Braşov. De altfel, din cauza poluării atmosferice cauzate de pulberile în suspensie (PM 10), Comisia Europeană a declanşat procedura de infringement pentru cinci zone din România, printre care se numără şi zona de nord a ţării, din care face parte şi municipiul Iaşi. „Având în vedere că, potrivit răspunsului primit de la Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere nu se poate face o restricţionare a traficului greu în municipiul Iaşi pe drumurile naţionale care traversează oraşul, suntem nevoiţi să luăm noi o serie de măsuri privind diminuarea poluării cauzate de traficul greu. Asta arată foarte clar că până nu vom pune la punct centura de sud a municipiului nu vom putea restricţiona traficul greu în oraş, dar totodată va trebui să găsim şi alte soluţii. Eu am găsit deja una, este vorba despre împărţirea traficului greu pe repere orare în cadrul zilei şi pe zile în cadrul săptămânii, astfel încât să încercăm împreună cu Poliţia Rutieră să nu mai aglomerăm traficul şi în acest fel să-l diluăm pe parcursul unei zile”, a declarat primarul Mihai Chirica, miercuri, într-o conferinţă de presă. O altă măsură menită să conducă la reducerea poluării în oraş, ca urmare a circulaţiei autovehiculelor de mare tonaj o reprezintă introducerea începând din luna aprilie a obligativităţii la eliberarea autorizaţiilor de construcţie de pe raza municipiului a existenţei rampei de spălare a cauciucurilor maşinilor grele. O altă măsură prevede, după cum a precizat şeful municipalităţii, introducerea unui program săptămânal de spălare a carosabilului. „Prin Hotărâre a CLM vom perimetra o anumită zonă, după care vom face o descriere pe fiecare bulevard şi astfel vom şti, de exemplu, că lunea se spală bulevardele Independenţei, Anastasie Panu, Palat, Podu Roş şi în aceste zone nu mai parchează nimeni. A doua zi ne ducem pe Nicolina, a treia zi într-un alt cartier şi aşa mai departe. În acest fel sperăm să reuşim să îndepărtăm maşinile care sunt staţionate pe carosabil de foarte multă vreme în aceste zone”, a explicat primarul. Alte măsuri avute în vedere de municipalitate pentru diminuarea poluării atmosferice au în vedere introducerea unui program riguros de parcare a autovehiculelor pe raza oraşului, introducerea autobuzelor cu norma de poluare Euro 6 pe traseele de transport în comun, precum şi, nu în ultimul rând, obligativitatea ca toate autocamioanele care traversează Iaşiul să fie dotate cu prelate. (Edmond MACRI)