O expoziție virtuală care pune în valoare portul popular românesc a fost lansată joi, la Clubul Țăranului Român, prin intermediul proiectului „We wear culture”, derulat de Google Arts & Culture și aproape 200 de instituții culturale.
Proiectul dedicat modei, incluzând expoziții din toată lumea, care vor arăta poveștile din spatele unor piese de vestimentație ce au făcut istorie, va putea fi vizionat cu ajutorul tehnologiei prin aplicația Google Arts & Culture disponibilă pentru iOS și Android.
Astfel, 3.000 de ani de modă vor putea fi explorați pe Google Arts & Culture, piesele prezentate de MNȚR fiind însoțite de o coloană sonoră din colecția „Ethnophonie” a muzeului, care cuprinde hore, doine, învârtite.
„Știm că modul în care ne îmbrăcăm ne povestește despre ceea ce suntem, modul în care știm să achiziționăm spune mult, faptul că o companie promovează acte culturale pentru noi e un lucru minunat și educativ. (…) Colecția „Haina țărănească” este o călătorie virtuală și în același timp una simbolică, ce recuperează din frumusețea unui patrimoniu divers și complex”, a afirmat, la evenimentul de lansare, cercetătoarea Liliana Passima, managerul Muzeului Național al Țăranului Român.
Gabriela Chiorean, reprezentant Google, a spus că proiectul este unul „firesc”, izvorât din viață.
„În biroul în care stau am colegi din multe țări — Polonia, Cehia, Georgia — și inevitabil discuțiile noastre încep acolo când spunem ce spune imaginea de pe tricou. (…) Asemenea discuții încep în toate birourile Google, pentru că suntem atât de diverși încât sunt multe elemente care ne unesc și care ne sunt proprii. De aici a plecat ideea pentru această colecție despre modă. De fapt, pentru noi moda nu înseamnă că purtăm doar haine, ci ne purtăm cultura”, a declarat ea.
Proiectul „We wear culture” a fost derulat în peste 40 de țări și a realizat peste 700 de imagini. El oferă posibilitatea vizionării în detaliu a vestimentației, începând cu aspectele cusăturilor.
AGERPRES