Peste 165,8 mii de utilizatori de telefonie fixă și mobilă și-au schimbat furnizorul, în patru ani

Peste 165,8 mii de utilizatori de telefonie fixă și mobilă și-au schimbat furnizorul păstrîndu-și numerele, după iulie 2013 cînd în Republica Moldova a fost lansată portabilitatea numerelor de telefon, potrivit datelor Agenţiei Naţionale pentru Reglementare în Comunicaţii Electronice şi Tehnologia Informaţiei (ANRCETI). În acest răstimp, serviciul de portare, care permite oricărui utilizator de telefonie să-şi păstreze numărul de telefon atunci cînd își schimbă furnizorul, a fost folosit în mediu de peste trei mii de utilizatori lunar, informează MOLDPRES.

Serviciul de presă al ANRCETI precizează că de acest serviciu au beneficiat 151,8 mii de utilizatori de telefonie mobilă și peste 14 mii – utilizatori de telefonie fixă.

Directorul ANRCETI, Grigore Varanița, consideră că rezultatele utilizării acestui serviciu se măsoară nu numai prin numărul de portări. ”Cel mai important rezultat constă în faptul că libertatea utilizatorilor de a-și păstra numărul de telefon cînd aleg alt operator stimulează concurența pe piața serviciilor de telefonie, factor care determină operatorii să investească mai mult în rețele și tehnologii noi, să depună eforturi suplimentare pentru a-şi păstra abonaţii şi a atrage noi clienţi prin oferte mai variate și mai atractive”, a menționat Grigore Varanița.

Specialiștii autorității de reglementare în comunicații explică diminuarea ușoară a numărului de portări în primul trimestru al acestui an prin faptul că utilizarea acestui serviciu a condus la echilibrarea ofertelor și tarifelor propuse de operatori, situație în care utilizatorii de telefonie au mai puține motive întemeiate de migrare de la un operator la altul.

Cele mai multe numere – circa 88,8 mii – a primit în reţeaua sa Moldcell, după care urmează Orange Moldova cu peste 36,7 mii de numere și Moldtelecom (Unite) –  circa 26,2 mii.

Conform reglementărilor emise de ANRCETI, orice utilizator de telefonie poate beneficia de portarea numărului de telefon în maximum 5 zile lucrătoare de la depunerea cererii respective la furnizorul pe care l-a ales. Spre deosebire de multe alte ţări europene, în Republica Moldova acest serviciu este oferit gratis de către furnizori.