Guvernul britanic ar urma să anunțe miercuri interzicerea vânzărilor de autoturisme pe benzină și motorină din 2040, când se vor comercializa doar vehicule electrice, ca parte a planului de reducere a poluării, a anunțat presa din Regatul Unit, transmite Reuters.
Reprezentanții Ministerului Mediului nu au fost disponibili pentru a comenta informația, susține presa.
„The Times” anunță că vânzarea noilor vehicule hibride care vor avea un motor electric combinat cu un motor pe benzină sau motorină va fi interzisă.
Guvernul de la Londra este sub presiune pentru a adopta măsuri de reducere a poluării.
Din 2020, autoritățile locale vor putea impune taxe șoferilor care au vehicule diesel, pe cele mai poluate șosele, dacă nu se va îmbunătăți calitatea aerului, susține „Daily Mail”.
Separat, producătorul auto german BMW a anunțat marți că a ales fabrica sa din Oxford pentru a produce noul său automobil electric Mini din 2019.
Și Franța intenționează să interzică vânzările de autoturisme pe benzină și motorină până în 2040, conform anunțului din 6 iulie al ministrului Mediului, Nicolas Hulot.
„Anunțăm sfârșitul livrărilor de mașini pe benzină și motorină până în 2040”, a afirmat Hulot, cunoscut activist ecologist.
Acesta a dat exemplul producătorului suedez de automobile Volvo care a anunțat că toate modelele sale lansate din 2019 vor fi electrice sau hibride.
Obiectivul Guvernului este „evident dificil”, dar Hulot a declarat că este „conștient că producătorii auto au mijloacele necesare pentru a susține și concretiza această promisiune, care, la fel ca întreaga agendă privind climatul, este parte din programul de sănătate publică”.
Oficialul francez a anunțat că proprietarii de vehicule vor primi stimulente pentru a înlocui mașinile pe motoare diesel fabricate înainte de 1997 și cele pe benzină fabricate înainte de 2021 cu automobile care poluează mai puțin.
Marea Britanie rămâne a doua mare piață auto din Uniunea Europeană, în urma Germaniei, dar înaintea Franței, Italiei și Spaniei. Analiștii se așteaptă în acest an la un declin de 5% al vânzărilor auto, după doi ani de creștere record, pe fondul incertitudinilor provocate de Brexit și a deprecierii lirei sterline, care a dus la majorarea prețurilor unor modele.