Cifra de afaceri înregistrată în comerțul cu amănuntul (cu excepția comerțului cu autovehicule și motociclete) a crescut, în primul semestru al anului, cu 7,8%, ca serie brută, față de aceeași perioadă din anul anterior, datorată în principal vânzărilor cu amănuntul a carburanților pentru autovehicule în magazine specializate, respectiv a vânzărilor de produse nealimentare, arată datele Institutului Național de Statistică (INS), publicate joi.
Conform statisticii, în intervalul 1 ianuarie — 30 iunie 2017, comparativ cu primele șase luni din 2016, volumul cifrei de afaceri pentru comerțul cu amănuntul (cu excepția comerțului cu autovehicule și motociclete), s-a majorat și ca serie ajustată în funcție de numărul de zile lucrătoare și de sezonalitate, cu 7,3%, ca urmare a rezultatelor pozitive din vânzările de produse nealimentare (+11,1%), comerțul cu amănuntul al carburanților pentru autovehicule în magazine specializate (+10,2%) și vânzările de produse alimentare, băuturi și tutun (+3,1%).
Ca serie brută, afacerile în același domeniu de activitate, au crescut cu 7,8% datorită comerțului cu amănuntul al carburanților pentru autovehicule în magazine specializate (+10,9%), vânzărilor de produse nealimentare (+10,1%) și vânzărilor de produse alimentare, băuturi și tutun (+3,5%).
Datele INS relevă, totodată, că, în iunie 2017 vs iunie 2016, cifra de afaceri pentru comerțul cu amănuntul, ca serie brută, a înregistrat un salt de 7,3%, iar ca serie ajustată de 6,5%.
De asemenea, în comparație cu luna mai din acest an, în iunie 2017, volumul cifrei de afaceri pentru comerțul cu amănuntul (cu excepția comerțului cu autovehicule și motociclete), a scăzut, ca serie brută, cu 1,5%, din cauza vânzărilor mici de produse alimentare, băuturi și tutun (-2,8%) și de produse nealimentare (-1,5%). Pe de altă parte, comerțul cu amănuntul al carburanților pentru autovehicule în magazine specializate a crescut cu 0,6%.
Afacerile în același domeniu de activitate s-au diminuat în iunie față de mai, anul curent, și ca serie ajustată, cu 0,4%, ca urmare a scăderii vânzărilor de produse alimentare, băuturi și tutun (-1,7%) și vânzărilor de produse nealimentare (-0,3%). Singurul segment care înregistrat o creștere a vânzărilor a fost comerțul cu amănuntul al carburanților pentru autovehicule în magazine specializate (+1,3%).