Grupul auto japonez Toyota Motor Corp a anunțat vineri că marca sa premium Lexus a înregistrat în perioada ianuarie-iunie 2017 prima scădere a vânzărilor din ultimii șase ani, din cauza unei cereri scăzute pentru sedanurile sale în SUA, principala sa piață, informează Reuters.
Toyota a precizat că în primul semestru la nivel global au fost vândute 305.169 vehicule marca Lexus, în scădere cu 4,4% comparativ cu perioada similară a anului trecut. Vânzările au scăzut cu 10% în SUA, responsabilă pentru aproape jumătate din vânzările realizate de Lexus la nivel mondial, și cu 23% în Japonia, dar au crescut cu 30% pe piața din China.
„Piața de autovehicule pentru pasageri din SUA poate fi foarte dificilă iar acest lucru a afectat vânzările”, a apreciat purtătorul de cuvânt de la Toyota, Maki Niimi. Acesta a adăugat că pe ansamblul acestui an Lexus se așteaptă la o scădere a vânzărilor de aproape 4% până la 650.000 de unități.
Analiștii sunt de părere că, deși Lexus se bucură în continuare de succes pe piața din SUA cu modelul NX SUV crossover, pe ansamblu marca japoneză a căzut în urma altor mărci de lux oferă sedanuri noi precum Mercedes, care recent a lansat E-Class, și BMW cu Seria 5.
„Este o problemă care ține de ciclul unui model. Ai două produse competitive lansate recent de Mercedes și BMW, în timp ce sedanul LS este un model destul de vechi”, a apreciat Janet Lewis, analist la Macquarie Securities.
Potrivit cifrelor furnizate chiar de Toyota, în primele șase luni ale acestui an Lexus a vândut 1.855 de sedanuri modelul LS 460 pe piața din SUA, în scădere cu 35,2% comparativ cu perioada similară a anului trecut.
În total, grupul japonez Toyota, al doilea mare constructor auto din lume, se așteaptă să vândă în acest an aproximativ 10,25 milioane de vehicule la nivel global, ușor mai puțin decât vânzările de anul trecut.