În replică la acuzaţiile formulate recent în mass media locale de fostul director al Aeroportului Internaţional Iaşi, deputatul Marius Bodea, potrivit cărora actuala conducere a Consiliului Judeţean Iaşi a blocat proiectul prin care Aerostar Bacău intenţiona să deschisă un centru de mentenanţă, în cadrul căruia urmau să fie reparate avioane de tip Boeing 737 şi Airbus A 320, administraţia judeţeană a transmis joi, 31 august, un comunicat prin care face o serie de precăzări referitoare la acest subiect. „Aerostar S.A. Bacău a depus în luna iunie 2016 o solicitare privind repartizarea unui amplasament în cadrul Aeroportului ieșean, în vederea construirii unui hangar destinat mentenanței avioanelor civile. Certificatul de urbanism a putut fi obținut de către Consiliul Județean Iaşi abia în luna noiembrie și asta din cauza restricțiilor temporare impuse pentru acel teren de PUZ aprobat prin Hotărârea nr. 262 din 26.09.2012, a C.J., când director al Aeroportului Iași era chiar domnul Marius Bodea. Consilierii județeni au aprobat prin H.C.J. nr. 347 din decembrie 2016 demararea procedurii de concesionare care impunea realizarea caietului de sarcini și a unui raport de evaluare a terenului în vederea stabilirii redevenței pentru suprafața solicitată de firma din Bacău. În luna ianuarie a acestui an, plenul C.J. a aprobat caietul de sarcini și valoarea de începere a licitației. Ca urmare a faptului că Aerostar S.A. Bacău a fost singurul ofertant la primele două licitații organizate în lunile martie și aprilie, în luna mai s-a procedat conform legislației, la negociere, grupul industrial aeronautic fiind declarat eligibil. La acel moment însă, conducerea Aeroportului Iași a indicat un alt teren decât cel solicitat de Aerostar, motivat de intenția realizării unui proiect de extindere, situație care a condus la blocarea negocierilor. În luna iulie au existat noi întâlniri între președintele Consiliului Județean, Maricel Popa, conducerea aeroportului și reprezentanții Aerostar Bacău, concretizate cu stabilirea terenului și a condițiilor de integrare a acestuia în planul de dezvoltare a Aeroportului Internațional Iași. Ca urmare a acestui fapt, plenul Consiliului Județean a aprobat prin Hotărârea nr.280 din 26 iulie, caracteristicile amplasamentului final pentru stația de mentenanță iar în cursul lunii curente, C.J. Iași a încheiat cu repsrezentanții Aerostar procesul verbal de negociere privind stabilirea redevenței anuale”, se precizează într-un comunicat de presă al CJ Iaşi. La rândul său, preşedintele CJ Iaşi, Maricel Popa, a declarat că documentul privind oficializarea colaborării cu Aerostar Bacău va fi semnat în luna septembrie. ”Am stabilit de comun acord cu reprezentanții firmei semnarea contractului în prima parte a lunii septembrie. Din acest punct de vedere domnul deputat nu ar trebui să aibă motive de îngrijorare deoarece Iașul nu a ratat nimic, iar investiția se va concretiza. Țin să precizez că nu intenționez să îl discreditez în fața ieșenilor dar ca fost director de aeroport ar fi trebuit să aibă minime cunoștințe despre ce înseamnă întreținerea și mentenanța avioanelor militare F16 și să nu se lanseze în afirmații fanteziste pentru moment. Avioanele de acest tip presupun existența unor condiții speciale pe aeroporturi militare și nu civile iar pentru moment, Aerostar va asigura la Iași mentenanța avioanelor civile. Nu cred că este cazul unor schimburi de replici acide pline de ipocrizie, domnia sa ar trebui să învețe să facă o opoziție constructivă. Înainte de a face unele afirmații cu privire la activitatea Consiliului Județean, îl sfătuiesc să își consulte și colegii de partid, consilieri județeni, cu privile la hotărârile aprobare de plen, în acest fel ar fi conectat realitate și mai puțin penibil în afirmații”, a precizat președintele CJ Iaşi. (E.M.)