Serviciul de Evidenţă a Persoanelor din subordinea Primăriei Municipiului Iași demarează începând cu data de 18 seotembrie acţiunea de punere în legalitate a elevilor şi studenţilor cazaţi în căminele liceelor şi universităţilor ieşene. Acţiunea se va desfăşura prin intermediul administratorilor de cămine şi va consta în preluarea cererilor pentru stabilirea reşedinţei, actualizarea Registrului Naţional de Evidenţă a Persoanelor şi înmânarea catelor cu autocolantul ataşat. Stabilirea reşedinţei este gratuită, iar din luna februarie nu se mai percepe taxa extrajudiciară de timbru de 5 lei. Pentru informaţii suplimentare, administratorii de cămine pot le pot obține la telefon 0332/803.160, sau email evp@dlep-iasi.ro. Potrivit Hotărârii de Guvern nr. 1375/2006 privind aprobarea normelor metodologice de aplicare unitară a dispoziţiilor legale privind evidenţa, domiciliul, reşedinţa şi actele de identitate ale cetăţenilor români: (1) Pentru persoanele care solicită stabilirea reşedinţei în locuri de cazare în comun – cămine, campusuri universitare, instituţii de ocrotire şi protecţie socială, la rubrica din Cererea pentru înscrierea în actul de identitate a menţiunii privind stabilirea reşedinţei, destinată găzduitorului, se menţionează datele administratorului imobilului, care semnează şi aplică ştampila administraţie; (2) În situaţiile prevăzute la alin. (1), în rubrica din Cererea pentru stabilirea reşedinţei, destinată găzduitorului, vor fi menţionate datele administratorului imobilului, care va semna şi va aplica ştampila administraţiei (3) Studenţii cazaţi în campusuri universitare pot depune cererea personal ori prin intermediul administratorilor imobilelor, sens în care se completează tabelul întocmit potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 20. (E.M.)