Piaţa serviciilor de comunicații electronice a înregistrat o scădere a vânzărilor cu aproape 2 la sută, în primul semestru al acestui an față de aceeași perioadă a anului 2016, și a coborât la 3 miliarde 219 milioane de lei, informează MOLDPRES cu referire la date ale Agenţiei Naţionale pentru Reglementare în Comunicaţii Electronice şi Tehnologia Informaţiei (ANRCETI).
Este al treilea an consecutiv când vânzările sunt în descreștere după o reducere nesemnificativă, cu 1 la sută, în primele șase luni ale anului 2015 comparativ cu perioada corespunzătoare a anului precedent și cu 4.2 la sută în primul semestru 2016. Vânzările per totalul pieței raportate la această perioadă s-au redus în ultimii trei ani cu circa 170 milioane de lei și tendința de scădere se menține, pe fondul scăderii numărului de utilizatori și diminuării vânzărilor pe piețele de telefonie fixă și mobilă.
Datele ANRCETI relevă că, deși piața se află într-un ușor declin, ritmul scăderii vânzărilor s-a redus în cel de-al doilea trimestru la 2,5 la sută, față de 3,9 la sută în primele trei luni ale anului.
Serviciul de informare și comunicare cu mass-media al ANRCETI precizează totodată că volumul cumulat al vânzărilor de servicii în sectorul comunicaţiilor electronice a crescut în trimestrul doi 2017 cu 5.3 la sută faţă de primul trimestru.
”Trendul ascendent înregistrat în perioada de referință în acest sector a fost determinat de sporirea volumului de vânzări ale serviciilor de acces la Internet mobil și Internet fix. Cea mai mare creştere a vânzărilor, în comparație cu trimestrul doi al anului 2016, de peste 30 la sută, a fost atestată pe piaţa serviciilor de acces la Internet mobil, unde au fost realizate vânzări în sumă de peste 220 milioane de lei. Veniturile realizate din vânzarea serviciilor de Internet la puncte fixe au sporit cu 11,1 la sută și au alcătuit 303,1 milioane de lei”, apreciază experții ANRCETI.
În același timp, pe celelalte trei segmente de piață: telefonie mobilă, telefonie fixă și difuzarea şi retransmisia programelor audiovizuale a fost înregistrat un trend descendent al volumului de vânzări. Astfel, vânzările serviciilor de telefonie fixă au scăzut, față de trimestrul doi al anului 2016, cu 23,2 la sută, iar ale serviciilor de telefonie mobilă s-au diminuat cu 2,3 la sută.