Administrația județeană așteaptă răspuns de la TAROM privind curse din Suceava spre Barcelona, Bruxelles și Tel Aviv, iar în condițiile creșterii traficului de pasageri și ale dezvoltării aeroportului se impune extinderea terminalului, a declarat în ședința deliberativului de miercuri președintele Consiliului Județean (CJ) Suceava, Gheorghe Flutur.
El a spus că traficul de pasageri a crescut constant după modernizare, estimându-se până la sfârșitul acestui an peste 200.000 de pasageri, veniturile Aeroportului Suceava înregistrând o creștere de 364%, astfel încât aleșii județeni au votat în ședința de miercuri, în unanimitate, pentru accesarea unui credit de aproximativ 20 de milioane de euro în vederea extinderii terminalului Aeroportului Suceava, dar și pentru modernizarea unor drumuri județene.
”Orice operator care vine trebuie să vadă un plan de dezvoltare”, a spus Flutur, precizând că se poartă discuții despre o cursă Suceava — Memmingen, dar și o soluție cu escală la Rzeszow spre Munchen sau Londra.
”Aeroportului Suceava va trebui să facă față procesării unui număr de 500 de pasageri pe oră, în condițiile în care activitatea este în creștere, iar anul viitor ar putea ca traficul de pasageri să ajungă la 500.000. Până la sfârșitul anului, Aeroportul Suceava se apropie și poate să depășească 200.000 de pasageri și a fost montat un terminal modular din containere pentru a crește gradul de procesare, dar și pentru confortul pasagerilor (…) Este o soluție temporară (…) Nu pot să scriu: Hai în Bucovina! în container”, a arătat Flutur.
Potrivit lui Flutur, în Master Planul de Transporturi al României, Aeroportul Suceava ar urma să obțină finanțări după 2024, iar în aceste condiții, după discuții cu Consiliul Concurenței, s-a identificat ca soluție extinderea terminalului cu fonduri ale CJ Suceava, urmând ca apoi operatorul aeroportuar să să achite o redevență sau o taxă de administrare.