Ryanair a raportat o creștere de 10% a numărului de pasageri transportați în septembrie, în pofida anulării a mii de zboruri, transmit RTE News și The Irish Independent.
Compania aeriană low-cost a transportat luna trecută 11,8 milioane de clienți, în creștere față de 10,8 milioane, în septembrie 2016.
Factorul de încărcare (numărul scaunelor ocupate la fiecare zbor) a urcat la 97% în septembrie, de la 95% în perioada similară din 2016.
„Aceste date includ anularea a celor 2.100 de zboruri anunțate pentru septembrie și octombrie. I-am despăgubit pe 98% dintre clienții care au fost afectați în cele două luni. Ne cerem scuze în mod deschis clienților pentru aceste anulări regretate profund”, a afirmat directorul de marketing al Ryanair, Kenny Jacobs.
Ryanair notează într-un comunicat de presă: „Creșterea noastră lunară în perioada noiembrie 2017 — martie 2018 va încetini de la 9% la 4%. Traficul anual va fi redus la 129 de milioane de pasageri, față de 131 de milioane previzionat anterior”.
Săptămâna trecută, Ryanair a anunțat că va reprograma alți 400.000 de pasageri care au rezervat bilete la 18.000 de zboruri, în perioada noiembrie 2017 — martie 2018, costul acestor modificări fiind estimat la 25 de milioane de euro. Luna aceasta, Ryanair a informat că anulează 2.100 de zboruri, fiind afectați 315.000 de clienți.
Numărul aeronavelor va fi redus cu 25, în perioada noiembrie 2017 — martie 2018, și cu zece din aprilie 2018, pentru a scădea riscul anulării de noi zboruri. În prezent, compania irlandeză folosește 400 de avioane.
Ryanair, cea mai mare companie aeriană din Europa după numărul de pasageri, operează 21 de rute de pe aeroporturile din România, respectiv Timișoara, București și Craiova.
Anul trecut, compania a avut, în România, 2,6 milioane de pasageri, iar pentru acest an estimează o creștere de 40%, după ce vor fi introduse patru noi rute.
AGERPRES