Mitsubishi vrea să-și majoreze vânzările și veniturile cu 30% și să facă investiții de peste 250 miliarde yeni

Mitsubishi Motors intenționează să-și majoreze vânzările și veniturile cu 30% până în 2020 și să cheltuiască mai mult pe cercetare-dezvoltare (R&D), transmite Reuters.

Anul trecut, Nissan Motor Co a preluat un pachet de control la Mitsubishi Motors Corp, pentru 2,3 miliarde de dolari, după ce Mitsubishi a fost implicat într-un scandal provocat de manipularea datelor privind consumul la o serie de autovehicule.

Anunțând miercuri planul pe termen lung până în martie 2020, al șaptelea producător auto din Japonia s-a angajat să-și sporească vânzările anuale la 1,3 milioane de vehicule, să-și majoreze marja de profit de la 0,3% la 6% sau chiar mai mult, și să se extindă în SUA și China.

Cheltuielile anuale de capital vor fi majorate cu 60%, la 137 miliarde de yeni (1,22 miliarde de dolari), iar investițiile în R&D cu 50%, la 133 miliarde de yeni.

Prioritatea noastră va fi reconstruirea încrederii în companie, lansarea cu succes a unor noi vehicule și redresarea financiară. Acestea vor fi fundațiile unei viitoare creșteri sustenabile, care va implica majorarea cheltuielilor de capital și a celor cu dezvoltarea produselor, a afirmat directorul general al Mitsubishi, Osamu Masuko.

În următorii trei ani un alt obiectiv al companiei îl reprezintă reducerea costurilor cu peste 100 de miliarde de yeni, în urma integrării în alianța Nissan-Renault. Până în 2020, Mitsubishi va lansa 11 modele și se va extinde în SUA și Asia, inclusiv Japonia și China.

Alianța dintre Renault-Nissan-Mitsubishi este al patrulea producător auto din lume, după Toyota, Volkswagen AG și General Motors. Alianța lărgită va avea 300.000 de angajați în diverse părți ale lumii, din România până în Mexic și China.

AGERPRES