Ioan Nicolae Dobrinescu, elev al Colegiului Național „I.L Caragiale” din Capitală, a câștigat concursul privind desemnarea logo-ului președinției României la Consiliul Uniunii Europene din 2019 cu un desen care reprezintă un lup stilizat.
„Nu știu dacă alte țări au recurs la un asemenea demers pentru desemnarea unui logo. Chiar dacă un politician am înțeles că se agață politic de acest logo îmi cer eu scuze față de elevi, față de câștigător, în numele lui, chiar dacă este politician de Opoziție. Este meritul vostru și clasa politică nu are ce să caute în școală”, a spus Liviu Pop.
În opinia sa, desemnarea acestui logo reprezintă un semnal puternic pentru școala românească. „România este câștigătoare în urma acestui demers”, a afirmat ministrul Educației.
Ministrul delegat pentru Afaceri Europene, Victor Negrescu, a precizat că acest demers de desemnare a unui logo are scopul de popularizare a președinției României la Consiliul Uniunii Europene.
El a subliniat că procesul de desemnare a logo-ului a fost unul transparent și a implicat oameni remarcabili și cetățeni. Ministrul a arătat că 10.000 de oameni au votat pentru logo-ul preferat.
„Ministrul Educației și Ministerul Afacerilor Externe nu au fost parte niciunde, noi nu am votat. Am avut experți din media, experți în afaceri europene, experți în ce înseamnă publicitate, tocmai pentru că nu am vrut să viciem acest proces, să-l influențăm cu punctele noastre de vedere. (…) Implicarea politică nu a existat, noi doar am organizat evenimentul și eu cred că l-am organizat foarte transparent și toată lumea a putut participa”, a explicat Victor Negrescu.
La rândul său, Ioan Nicolae Dobrinescu, câștigătorul concursului, a arătat că logo-ul a fost făcut ”din tot sufletul”.
„Din păcate, am remarcat cu tristețe cum oameni care nu mă cunosc au scris lucruri nepotrivite despre mine și m-au denigrat pentru desen. Un logo făcut din tot sufletul. Pentru mine, Uniunea Europeană trebuie să fie sigură pe sine, puternică. Da, ca un lup. Un lup care, din ce am învățat la Istorie, este prezent în toate culturile europene. Tot la școală am învățat că România are cea mai mare populație de lupi din Europa. Eu sunt bucuros că protejăm natura. Și cred că trebuie spus Europei acest lucru”, a menționat el.
La concurs s-au înscris peste 200 de participanți, în finală au rămas 19, din care cinci au fost desemnați câștigători ai două premii speciale și ai locurilor I, II și III. Desemnarea câștigătorilor s-a făcut prin decizia juriului în procent de 50% și a voturilor de pe rețelele de socializare — 50%.
Juriul a fost format din Alina Bârgăoanu, decan al Facultății de Comunicare și Relații Publice, SNSPA din București, jurnaliștii Rareș Bogdan, Dan Cărbunaru, Sabina Iosub, Dana Grecu, Andrei Borțun, președinte ‘The Institute’, Bogdan Chirieac, analist politic, Oana Cociașu, președinte Consiliul Român pentru Publicitate, Mihai Coman, decan al Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării — Universitatea din București, Bogdan Deleanu, membru fondator ‘Europuls’, Victor Dobre, director executiv International Advertising Association, artistul Mircia Dumitrescu, Bogdan Enoiu, manager general McCann Erickson București, Laura Frunzeti, director executiv Consiliul Român pentru Publicitate, Bogdan Naumovici, managing partner ’23 Communication Ideas’, Anne Marie Obretin, director executiv Uniunea Agențiilor de Publicitate din România, Gabriel Pătru, președinte Asociația Industriei de Marketing și Publicitate Online din România, Maria Predoiu, președinte International Advertising Association România, și Iuliana Rada, director de program, Fundația pentru Dezvoltarea Societății Civile, Platforma RO 2019.
Câștigătorul a fost premiat cu 3.000 de euro și o vizită la Bruxelles.
AGERPRES