Anunţul Wizz Air de a amâna lansarea destinaţiilor din Iaşi, precum şi decizia Blue Air de a nu mai aduce în acest an un nou avion, care ar fi însemnat implicit inaugurarea a cinci noi destinații externe de pe aeroportul ieşean, la care se adaugă lipsa comunicării de către companiile aeriene a programului de rute pentru anul 2018, deși acest lucru trebuia anunţat până cel târziu la sfârșitul lunii octombrie a anului trecut, reprezintă o blocare a activităţii Aeroportului Internaţional Iaşi, cu consecinţe dintre cele mai negative pentru dezvoltarea economică a oraşului şi regiunii, consideră deputatul PMP Petru Movilă. „În urma deciziilor anunţate de către companiile aeronautice este cât se poate de clar că trebuie pus punct situaţiei conflictuale de la Aeroportul Iaşi. Circul mediatic în care se afundă singurul motor de dezvoltare economică al judeţului Iaşi nu face cinste nici unei părţi implicate în această luptă, cu precădere Consiliului Judeţean Iaşi. În calitate de autoritate tutelară, CJ Iaşi trebuie să identifice soluţia potrivită pentru a încheia acest scandal. Mai ales în condiţiile în care în cursul anului 2017, executivul judeţean nu a întreprins nici o acţiune pentru dezvoltarea aeroportului, aşteptând instalarea noului Consiliu de Administraţie (CA). După aproximativ trei luni de zile, singurul lucru prin care s-au făcut remarcaţi noii membri ai CA sunt modificările generatoare de conflicte de muncă ale organigramei. Repercusiunile sunt majore în condiţiile în care presa locală relatează faptul că deja sunt curse anulate. Este inevitabil să ne întrebăm dacă nu cumva este mai mult decât o coincidenţă şi dacă zborurile anulate nu sunt rezultatul unui prost management pe care CJ Iaşi îl gestionează prin intermediul noului CA”, afirmă deputatul ieşean, într-un comunicat de presă. Petru Movilă subliniază că gravitatea acestor decizii este de netăgăduit în condiţiile în care OG 109/2011 privind guvernanţa corporativă explică foarte clar faptul că atribuţiile autorităţii tutelare sunt de a monitoriza şi evalua performanţele Consiliului de Administraţie, precum şi de a respecta principiile de eficienţă economică şi profitabilitate. „În condiţiile în care autostradă nu avem, şosea de centură nu avem, este inadmisibil să nu găsim o cale de compromis pentru ca aeroportul să funcţioneze. Orice conflict trebuie să înceteze în cel mai scurt timp posibil, iar membrii CA trebuie să ne prezinte planul de dezvoltare al aeroportului”, menţionează deputatul. La rândul lor, consilierii PMP solicită preşedintelui CJ să prezinte public şi să ofere un punct de vedere pertinent asupra situaţiei create cu girul instituţiei pe care o prezidează. În plus, consilierii consideră oportună convocarea unei şedinţe în care să se prezinte toate informaţiile necesare pentru clarificarea situaţiei din punct de vedere juridic precum şi prezentarea planului de adminstrare şi management al noului CA, în care sunt stabilite obiectivele continuării dezvoltării Aeroportului. „Trebuie să ne canalizăm energia pentru a nu pierde tempoul pe care Aeroportul Iaşi îl câştigase comparativ cu celelalte aerogări din ţară. Din cauza unor orgolii la care suntem cu toţi martori, Aeroportul Iaşi poate suferi atât din punctul de vedere al imaginii, cât şi al încrederii partenerilor şi companiilor care operează la acest moment. De aceea, preşedintele CJ trebuie să pună punct acestor derapaje şi să canalizeze acţiunile consiliului spre dezvoltarea aeroportului”, a declarat liderul consilierilor judeţeni ai PMP Iaşi, Alin Aivănoaei. (E.M.)