Nissan Motor intenţionează să cheltuiască 600 de miliarde de yuani (9,5 miliarde de dolari) în următorii cinci ani în China pentru a deveni cel mai mare producător de vehicule electrice din statul asiatic, transmit Reuters şi Bloomberg.
Până în 2022, compania niponă vrea să-şi majoreze livrările anuale cu un milion de unităţi, majoritatea urmând să fie modele electrice. Obiectivul Nissan este să devină al treilea mare producător auto din China, a anunţat luni Jun Seki, şeful operaţiunilor Nissan din China.
Nissan, afectat de reducerea cererii pe pieţele din SUA şi Japonia, se bazează pe China, cea mai mare piaţă auto din lume, pentru majorarea vânzărilor în următorii cinci ani. Şi companiile auto rivale, cum ar fi Volkswagen AG, General Motors şi Honda Motor, îşi sporesc investiţiile în China, care acordă subvenţii la achiziţionarea vehiculelor electrice, pentru reducerea emisiilor poluante.
În 2017, au fost vândute pe piaţa chineză 777.000 de vehicule electrice (EV), un avans de 53% faţă de 2016, arată datele publicate de Asociaţia Producătorilor Auto din China (CAAM). Majorarea vine pe fondul subvenţiilor masive acordate de Guvernul de la Beijing, care au ajuns anul trecut până la 100.000 de yuani (15.000 de dolari) per vehicul.
Nissan, producătorul modelului electric Leaf, este deja cel mai mare producător auto nipon în China. Până în 2022, compania intenţionează să introducă pe piaţa chineză 20 de modele electrice, acestea urmând să reprezinte 30% din totalul vânzărilor.
În august, Nissan a înfiinţat o societate mixtă cu Renault şi grupul chinez Dongfeng, pentru a dezvolta vehicule electrice pe piaţa locală.
Anul trecut, Nissan a vândut un nivel record de vehicule – 1,52 milioane – pe piaţa chineză, comparativ cu 1,59 milioane în SUA, principala sa piaţă. Până în 2022, compania niponă vrea să-şi majoreze livrările în China la 2,6 milioane de vehicule pe an.
Nissan Motor a produs pe plan global 150 de milioane de vehicule în cei 84 de ani de la înfiinţare, a anunţat, la jumătatea luni septembrie 2017, producătorul auto nipon, transmite Automotive World.
Compania a avut nevoie de 73 de ani pentru a produce primele 100 de milioane de vehicule, după înfiinţarea sa în 1933, şi de încă 11 de ani pentru a construi ultimele 50 de milioane.
Realizările producătorului se datorează celor 84 de ani de sprijin continuu pe plan global din partea tuturor acţionarilor, inclusiv angajaţi, dealeri, furnizori, comunităţi locale, precum şi numeroşilor clienţi care au ales maşinile produse de Nissan, se arată într-un comunicat al acestuia.
În 2006, când Nissan a ajuns la 100 de milioane de vehicule, 76,5% din totalul acestora erau fabricate în Japonia. Tendinţa s-a schimbat în ultimii 11 ani, când 76,5% dintre cele 50 de milioane de vehicule Nissan erau fabricate în afara Japoniei, în special în SUA şi China.
Renault şi Nissan au un parteneriat din 1999, în care Renault deţine 44,3% din acţiunile Nissan, în timp ce Nissan controlează un pachet de 15% din acţiunile Renault.
Cu 5,27 milioane de autoturisme şi utilitare vândute în prima jumătate a acestui an, Renault – Nissan este în prezent cel mai mare producător auto din lume, devansând Volkswagen şi Toyota. AGERPRES