Cel de-al doilea eveniment din cadrul proiectului de promovare regională a Iașului drept un centru al performanței și al oportunităților în carieră, inițiat de compania IULIUS, s-a desfășurat marți, 20 februarie 2018. De această dată, studenții au fost cei invitați să se implice în dezvoltarea strategiei de atragere și menținere a tinerilor în Iași.
La începutul lunii februarie, compania IULIUS a demarat un proiect de promovare a Iașului la nivel regional, ca centru academic, ce oferă multiple oportunități în dezvoltarea carierei, dar și ca oraș cu numeroase posibilități de petrecere a timpului liber. Proiectul se dorește a fi o inițiativă a întregii comunități, care să contribuie la crearea unei platforme active de dialog între studenți, mediul universitar și cel de business.
Cu acest scop a fost organizată o întâlnire de lucru cu studenții ieșeni. Au răspuns invitației 43 de tineri, reprezentanți ai 33 de asociații studențești de la Universitatea „Alexandru Ioan Cuza”, Universitatea Tehnică „Gheorghe Asachi”, Universitatea de Arte „George Enescu”, Universitatea de Medicină și Farmacie „Grigore T. Popa” și Universitatea de Științe Agricole și Medicină Veterinară „Ion Ionescu de la Brad”.„Această inițiativă este binevenită și avem încredere că își va îndeplini scopul. Este un impuls venit din partea mediului de business, dar și a ONG-urilor, pentru a facilita dezvoltarea tinerilor din Iași, printr-o strategie comună, care să reflecte cerințele actuale ale pieței. Așa ar putea fi motivați tinerii să rămână în Iași, iar companiile să își sincronizeze așteptările cu programele de studiu”, a declarat Tudor Mugurel Aursulesei, reprezentantul studenților în Senatul Universității „Alexandru Ioan Cuza” din Iași.
Studenții s-au implicat în conturarea strategiei de promovare a orașului prin identificarea unor acțiuni și proiecte care să contribuie la atragerea tinerilor către programele de studiu din Iași, care să prezinte oportunitățile de angajare, dar și cele care să evidențieze posibilitățile de petrecere a timpului liber. De asemenea, au discutat despre așteptările absolvenților și despre cum pot fi aceștia sprijiniți în identificarea joburilor atractive și a posibilităților de dezvoltare, care să îi determine să rămână în Iași. „Este o experiență foarte bună, pentru că realizăm că putem face mai mult pentru orașul Iași. Mi-aș dori ca toate ONG-urile să se implice și să își aducă aportul în acest demers. Cred că beneficiile sunt destul de clare. Tinerii vor să rămână cu ceva după anii de studenție, iar implicarea mediului de afaceri în formarea lor este necesară, pentru că pot fi viitorii lor angajați”, a spus Alexandru Șulic, președintele asociației BEST Iași, din cadrul Universităţii Tehnice „Gheorghe Asachi” din Iași.
Acesta a fost al doilea eveniment organizat în cadrul proiectului de promovare a Iașului, după ce, la începutul lunii februarie, a avut loc o întâlnire între manageri ai 30 de companii și reprezentanții Universității „Alexandru Ioan Cuza” din Iași, cu scopul de a cunoaște rezultatele unui studiu ce analizează așteptările companiilor de la viitorii angajați, dar și ale absolvenților de la angajatori. În perioada următoare vor avea loc și alte evenimente care aduc la aceeași masă companii prezente în Iași, pentru a consolida strategia de promovare a orașului drept centru educațional și al oportunităților în carieră. Programul include numeroase alte activități, precum: conferințe, caravane regionale, prezentări ale ofertei locurilor de muncă, întâlniri cu ONG-urile studențești de la diferite specializări, facilitarea unor discuții cu profesioniști din cadrul multinaționalelor prezente în Iași, evenimente de tipul „Ziua Porților Deschise”, sesiuni de training specializate și multe altele.