Prezenţă foarte bună a elevilor de clasa a XI-a şi a XII-a din judeţul Iaşi la prima probă, respectiv cea de Limba şi literatura română, din cadrul simulării examenului de Bacalaureat din acest an, desfăşurată luni, 19 martie. Astfel, potrivit informaţiilor oferite de conducerea Inspectoratului Şcolar Judeţean (IŞJ), la clasa a XI-a, din totalul celor 5.745 de elevi înscrişi s-au prezentat la examen 5.456, respectiv o prezenţă de 94.97%, în timp ce, la clasa a XII-a, din cei 5.376 de elevi înscrişi s-au prezentat la examen 5.037 prezenţi, reprezentând un procent de 93.69%. Trei elevi au fost eliminaţi din examen. În judeţul Iaşi, pentru buna desfăşurare a simulării examenului de Bacalaureat au fost amenajate 47 centre de examen. Subiectele au fost descărcate la timp şi simularea s-a desfăşurat în cele mai bune condiţii, în toate unităţile de învăţământ din judeţ”, au precizat reprezentanţii inspectoratului. Simularea probelor scrise din cadrul examenului național de Bacalaureat 2018 se desfăşoară în perioada 19-22 martie, la nivel naţional, aceasta adresându-se elevilor înscriși în clasele a XI-a și a XII-a la începutul anului școlar 2017-2018. Calendarul simulării, aprobat de Ministerul Educaţiei Naţionale, este următorul: 19 martie: Limba şi literatura română – proba E) a) – clasele a XI-a și a XII-a; 20 martie: Limba şi literatura maternă – proba E) b) – clasele a XI-a și a XII-a; 21 martie: proba obligatorie a profilului – proba E) c) – clasele a XI-a și a XII-a; 22 martie: proba la alegere a profilului şi specializării – proba E) d) – exclusiv elevii clasei a XII – a; 30 martie: comunicarea rezultatelor. Probele încep la ora 9.00, moment în care, în fiecare sală, vor fi distribuite subiectele. Accesul elevilor în săli este permis până la ora 8.30. Timpul destinat elaborării unei lucrări scrise este de trei ore, din momentul în care s-a încheiat distribuirea subiectelor fiecărui elev. Subiectele sunt elaborate de către specialiștii Centrului Naţional de Evaluare şi Examinare (CNEE), în mod similar cu modelele publicate pe subiecte.edu.ro, și sunt proiectate astfel încât tratarea lor să valorifice capacităţile elevilor pe temele prevăzute în programa de examen și parcurse până la această dată. Evaluarea lucrărilor va fi realizată, în baza unor bareme care asigură unitatea şi obiectivitatea evaluării şi notării la nivel naţional, de către doi profesori din unităţile de învăţământ în care elevii susţin simularea. În situația în care nu sunt suficienți profesori de specialitate într-o unitate de învățământ, există și posibilitatea de a solicita sprijin din partea profesorilor din alte școli. Rezultatele înregistrate vor fi analizate la nivelul fiecărei unități de învățământ prin discuții individuale cu elevii, dezbateri la nivelul clasei, ședințe cu părinții, precum și la nivelul consiliului profesoral în vederea adoptării unor măsuri adecvate fiecărei situații în parte, scopul fiind îmbunătățirea performanțelor școlare. Notele obținute de elevi nu se contestă și nu se trec în catalog. Totuși, în situațiile excepționale în care sunt elevi care doresc consemnarea notelor în catalog, aceștia vor depune o cerere scrisă în acest sens. Potrivit Ministerului Educaţiei Naţionale, obiectivele simulării sunt familiarizarea elevilor cu rigorile examenului pe care îl vor susţine la finalul ciclului liceal, stabilirea nivelului real de pregătire atins în această etapă, precum şi optimizarea pregătirii în vederea obținerii unor rezultate satisfăcătoare în sesiunea iunie-iulie. (E.M.)