Camelia Gavrilă, de Ziua Învăţătorului: Avem datoria de a respecta această profesie nobilă

Cu prilejul Zilei Învăţătorului, marcată în fiecare an pe data de 5 iunie, Camelia Gavrilă, preşedintele Comisiei pentru învăţământ, ştiinţă, tineret şi sport din Camera Deputaţilor, a adresat un mesaj de solidaritate cu reprezentanţii acestei profesorii, afirmând că ziua de astăzi este o sărbătoare cu valoare simbolică, pentru a sublinia importanța învățătorilor și a profesorilor în devenirea noastră, ei fiind cei care conturează, alături de familie, temeiurile educației, atitudini, opțiuni și comportamente care devin în timp valori și principii fundamentale de viață. „A fi profesor înseamnă vocație, o formă de predestinare, nu este suficient să fii doar un bun specialist, cu studii profunde și competență profesională, ci trebuie să poți dărui din tine, să înțelegi sensibilitățile și unicitatea copiilor din fața ta, nevoile și aspirațiile lor. De altfel, în educație nu există rețete universal valabile, nu am agreat niciodată formulele fixe, șabloanele, uniformizarea. Dincolo de conținuturi și de obligațiile pe care le presupune viața de elev, dincolo de examene, studiu și de alegeri profesionale, există mai ales emoții, aspirații, partea de unicitate, individualitatea fiecărui copil care așteaptă de la tine, ca profesor, răspunsuri la întrebările lui”, afirmă Camelia Gavrilă, care adaugă că ziua de astăzi este și un prilej de reflecție: societatea românească investește suficient în profesori, în școală și în oamenii școlii? „Avem datoria de a respecta această profesie nobilă, care înseamnă o perpetuă dăruire de sine și o perpetuă reinventare, odată cu fiecare septembrie… Ziua Învățătorului trebuie să fie cu certitudine și clipa de reflecție, de analiză lucidă din partea întregii societăți, inclusiv a lumii politice în relație cu școala, educația și cu statutul dascălului”, mai spune preşedintele Comisiei pentru învăţământ, ştiinţă, tineret şi sport din Camera Deputaţilor. „Constatăm cu satisfacție că sunt evoluții și implicări pentru o salarizare adecvată, pentru trasee profesionale bine conturate și de asemenea oportunități de formare continuă, s-au concretizat demersuri pentru modernizarea spațiilor educaționale, pentru înnoirea și relevanța conținuturilor studiate, dar ne aflăm încă departe de ceea ce merită profesorii pentru activitatea lor complexă.  Indiferent de poziții vremelnice, rămân fundamental profesor preocupat de destinul și susținerea acestei nobile profesii și cred că școala și dascălii ei merită mai mult”, afirmă, în încheiere, Camelia Gavrilă. (E.M.)